Vi møder salgschef Louise Rasmussen i et stille øjeblik på Stine Goyas messestand på Revolver i Den Brune Kødby bag DGI-byen. Der har ellers ikke været stille de sidste par dage.

”Det har været en rigtig god messe for os, hvor der har været god trafik på standen. I Danmark kunne vi have skrevet kontrakt med flere nye kunder, men vi vil gerne holde mærket eksklusivt. Vi er derfor i den privilegerede situation, at vi kan tillade os at holde igen, selvom vi fortsat oplever stigende interesse,” siger Louise Rasmussen til Fashion Forum.

Fokus på Skandinavien

Andre steder på Revolver er der også gang i samtaler med indkøbere, hvor både Asger Juel Larsen og Soulland ikke havde tid til at snakke, da Fashion Forum lagde vejen forbi.

LÆS OGSÅ: ”Bruger dansk messe til brandopbygning”

Hos Stine Goya har der ikke været så mange udenlandske kunder som tidligere, men hos Stine Goya er der denne sæson især fokus på Skandinavien.

”Som noget nyt har vi valgt at holde en middag med skandinaviske gæster fra Norge, Sverige og Finland, som vi har fået god respons på,” siger hun.

Farver drager folk til standen

”Vi skal mødes med flere udenlandske kunder i Paris senere på året. Desuden har vi tilbagevendende kunder, hvor kontrakter ordnes per mail. Som altid er der lidt færre udenlandske besøgende på messen i august, end der er i februar, men vi har både haft indkøbere forbi fra Sverige, Tyskland, Holland og Belgien, så jeg er tilfreds,” siger Louise Rasmussen.

Stine Goya har valgt at holde fast i sit DNA med farverige print og en feminin og legesyg identitet, som er genkendelig, og som ikke ligner andet. Louise Rasmussen mener, at farverne og de mange prints drager folk til messestanden.