Det er kun Nosomnias anden kollektion, men det nye mærke med base i København har store planer for fremtiden og en vision om at placere sig hos eksklusive forhandlere i Danmark og i udlandet.

”Det er anden gang, vi stiller op på Revolver, og vi glæder os til at mødes med de indkøbere, som allerede har vist interesse for vores brand. Vores mål er at placere os hos de forhandlere, der appellerer til en selektiv gruppe, som er modebevidst, og som værdsætter design,” siger Jonas Bier, der er medstifter og ansvarlig for salg for Nosomnia.

Mærkets designfilosofi tager udgangspunkt i den klassiske herregarderobe, men bliver brudt af elementer fra en yngre og mere rebelsk stil.

Fra Facebook og over i pressen

Nosomnia, der begyndte med at promovere sig selv via Facebook, har formået at tiltrække opmærksomhed fra både trykte og webmedier. Interessen fra medierne er noget, som kan mærkes på salgstallene.

”Vi er meget taknemlige for den interesse, som pressen har vist for vores brand. Det er vigtigt, fordi vi kan bruge det til at vække tillid hos indkøbere og forbrugere, når pressen tager det til sig og på en måde godkender det. Vi kan også se, at vi sælger mere, når vi har været omtalt i pressen,” siger Jonas Bier.

I dialog med udlandet

Jonas Bier har familie i London og har et godt kendskab til markedet samt, hvad der rører sig i den britiske hovedstad. Det er en by, hvor Nosomnia føler, at de vil kunne klare sig godt og er derfor allerede i dialog med flere potentielle kunder.

Trekløveret bag Nosomnia består af stifterne Jonas Bier og Philip Anker samt designeren Ida Van Gaever, som er uddannet fra Margretheskolen. Indtil videre kan kollektionen udelukkende købes på Nosomnias hjemmeside.