Miinto starter op i Tyskland

Efter et flot årsregnskab indgår Miinto et strategisk partnerskab med den allerede etablerede spiller på det tyske marked, Kleidoo. Begge parter forventer, at datadeling imellem markederne vil være værdifulde.
08.07.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Direktøren i Miinto, Konrad Kierklo (t.v.), glæder sig til samarbejdet med Aranga Rahim og Kleidoo (Pressefoto).

Efter mange års overvejelse tager webshoppen Miinto nu det afgørende skridt ind på det tyske marked ved at indgå partnerskab med Kleidoo.de. Det er to organisationer, der passer godt til hinanden, lyder det fra ledelsen i begge firmaer.

”Vi har haft Tyskland og ikke mindst Kleidoo i kikkerten i noget tid, og efter at have haft en super dialog med Kleidoo hele vejen igennem, står det klart for os, at deres ledelse, organisation og drift passer godt til vores. De er etablerede og har en tilstedeværelse i forbrugernes bevidsthed, og alt det lagt sammen gav et rigtig godt match,” udtaler Konrad Kierklo, administrerende direktør for Miinto, i en pressemeddelelse.

Datadeling imellem markederne

Et vigtigt parameter for både Miinto og Kleidoo er delingen af data imellem markederne. Dette kan gøre, at man kan følge trends på tværs af landene, og det kan medføre en mærkbar forskel for salget både online og offline. Administrerende direktør i Kleidoo, Aranga Rahim, ser netop dette som en af de store styrker i konstellationen med den dansk e-commerce platform.

”Jeg er overbevist om, at fremtiden vil bringe flere tilfælde som vores, hvor e-commerce virksomheder inden for samme vertikal smelter sammen og skaber synergier ved at anvende hinandens data, logistik og operations. Det er en god model, fordi den er kosteffektiv, og den tillader de enkelte virksomheder en langt større rækkevidde. Det er min forventning, at de kommende måneder bliver meget spændende for begge organisationer,” udtaler han.

Tyskland er vejen til Europa

Miintos ledelse har i en årrække set det tyske marked som spændende, men har været tilbageholdende grundet markedets størrelse samt konkurrencesituationen. Et nyligt årsregnskab på 300 millioner kroner har givet ny energi til at ekspandere uden for Skandinavien, og partnerskabet med Kleidoo er netop vedtaget i Miintos bestyrelse.

LÆS OGSÅ: Miinto fremlægger rekordregnskab

”Tyskland er blandt Europas største markeder for salg af modetøj på nettet. Det er derfor selvsagt et interessant marked at blive en del af. Lykkedes man dér, kan det danne grundlag og bane vej for andre europæiske udvidelser,” udtaler Konrad Kierklo.

Samarbejdet træder i kraft den 1. august 2015.