Nümph udvider med pigelinje og lukker to herremærker

Nümph Holding rydder op og investerer på samme tid. Et utilfredsstillende resultat i herredivisionen i 2014 betyder, at to herrebrands lukkes, og der fremadrettet fokuseres på det tilbageværende brand Anerkjendt.
28.05.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Det går så godt med Nümph, der investeres i en søster til det. Fotos fra mærkets pre spring 2015 kollektion (numph.dk).

Herremærkerne Humör og 2 x H Brothers lukkes med omgående virkning. De sidste leverancer bliver i efteråret 2015.

Et godt resultat i damedivisionen i 2014 betyder imidlertid, at der investeres i en ny ”søster” til brandet Nümph med omsætningsmæssig effekt fra efteråret 2016.

Sammenlagt kommer Nümph-koncernen, der har hovedkontor i Kolding, ud med en bruttoavance på 28,8 millioner. Den primære drift sammenlagt for både herre- og damedivisionen ender i et lille plus på 1,4 millioner kroner.

Rydder op med det samme

”I årsregnskabet nedskrives der på goodwill grundet lukningen af de to herrebrands, så der bliver ryddet op med det samme,” siger administrerende direktør Knud Hjort-Madsen i en pressemeddelelse.

Fokuserer der, hvor fremtiden ligger

”Vi er selvfølgelig ikke tilfreds med udviklingen i herredivisionen og tager konsekvensen. Vi lever jo i modebranchen, hvor brands og stil kommer og går. Specielt Humör har været et stærkt indtjenende brand gennem flere år, men alting har en ende, og det er bedre at fokusere vores indsats der, hvor fremtiden ligger,” uddyber Knud Hjort-Madsen i pressemeddelelsen.

Koncernens egenkapital var ved årets afslutning 2014 på 74 millioner kroner efter ekstraordinær afskrivning af goodwill grundet lukningen af de to herrebrands, står der i pressemeddelelsen. Soliditetsgraden var ved årets slutning 2014 på 58,5.