Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Instagramanalyse gav pote i Nelly.com-kampagne

Det sociale medie er blevet en seriøs del af brandingstrategier. Derfor inviterede webshoppen Nelly.com 170 gæster – heriblandt Instagram-kendte kvinder – til fest for at få dem til at promovere virksomheden gennem deres profiler på mediet.
Det sociale medie er blevet en seriøs del af brandingstrategier. Derfor inviterede webshoppen Nelly.com 170 gæster – heriblandt Instagram-kendte kvinder – til fest for at få dem til at promovere virksomheden gennem deres profiler på mediet.

Der var dømt fest, glade dage og god omtale, da Nelly først i maj inviterede 170 skandinaviske modepersonligheder til pool party på Ibiza med privatfly. For gæsterne var nøje udvalgt ud fra deres personlighed og Instagram-profil. Festen skulle nemlig dokumenteres grundigt på Instagram og derved fungere som markedsføring for Nellys Beach Spring Summer 2015-kollektion.

Populære piger med matchende værdisæt

Blandt festens gæster var ud over modebloggere, pressefolk og modeller også såkaldte “Instagram-piger”. Alle med det tilfælles, at de er populære på det sociale medie, og at de ifølge Nelly.com deler virksomhedens værdisæt.

”Vores grundprincipper for vores Nelly-pige er, at hun er legefuld, elsker at have det sjovt, altid har et smil på læben og er interesseret i mode. De sociale medie-profiler, der besøgte Nelly Pool Party, deler samme værdier som vores målgruppe – de elsker at have det sjovt, har en livsglæde og en interesse i mode. Derfor er disse piger det selvfølgelige valg, da de repræsenterer Nelly.com’s varemærkepersonlighed,” fortæller Magnus Månsson, der er direktør i Nelly.com, til Fashion Forum.

Gæsterne sikrede omtalen

Nellys fest varede i 24 timer og bød på forskellige events som frokost på stranden, roof top cocktails og middag. Alle elementerne var ifølge virksomheden planlagt til at være Instagram-venlige for at sikre mest mulig dækning. Det sociale medie er nemlig oplagt som kommunikationsmiddel til Nellys målgruppe, fortæller Magnus Månsson:

”På Instagram kan vi på en enkel og effektiv måde interagere og kommunikere direkte med vores målgruppe. Vi kan inspirere vores følgere gennem posts og guide dem til vores site, hvor de kan få mere information og tage del i flere spændende aktiviteteter. At vi anvender Instagram mere end andre sociale medieplatforme, skyldes, at vores målgruppe er mest aktiv der,” siger han til Fashion Forum.

I alt skønner virksomheden, at en-dags-festen resulterede i 1.500 billeder på Instagram og flere hundrede blogindlæg om arrangementet.