Kinesisk branding-bureau får kontor i København

Det Hong Kong-baserede bureau Constant er på kun tre år blevet velrenommeret i Asien indenfor udvikling af digitale platforme og brandingstrategier – og nu åbner de et nyt kontor i Store Kongensgade.
22.05.2015 ∙ af CAK
Foto: Constant blev stiftet i 2012 i Hong Kong, men nu udvider branding-bureauet til Danmark (Scanpix).

Selvom branding-bureauet Constant kun har tre år på bagen, er det ikke en nybegynder, der om kort tid åbner nyt kontor i hjertet af København. For bag bureauet står to rutinerede stiftere, en dansker og en kineser, der før Constant var med til at starte den digitale gren af det internationale reklamebureau Ogilvy. Tem Hansen og Tim Ho har derfor førhen udviklet strategier for mastodonter som Rolex og Shangri-La Hotels, mens de i Constant-regi allerede har repræsenteret New Balance og Wrangler. Det skriver Bureaubiz.

LÆS OGSÅ: ”Norsk bureau vil etablere flere pop up-shops”

Det er den danske medstifter Tem Hansen, der vil komme til at køre det danske kontor, og ifølge ham er udvidelsen en realisering af en langsigtet forretningsstrategi.

”Vi har hele tiden haft tanken, at vi ville have et europæisk kontor til at bygge bro til Asien. Med vores base og netværk i Asien vil vi kunne tilbyde danske og nordiske kunder en ny tilgang til disse markeder. Hvor mange ofte blot taler om forskellene i kanaler eller forbrugsmønstre, ser vi det som langt vigtigere at brands forstår kulturen og får åbnet de rette partnerskaber for derigennem at skabe lokal relevans og en autentisk stemme. Det kræver, at man er der,” siger Tem Hansen til Bureaubiz.

Der er på nuværende tidspunkt ni ansatte i Constant.

Kilde: Bureaubiz.