Rains leverer komet-regnskab med flerdoblede vækstrater

Den danske regntøjsvirksomhed Rains har netop præsenteret deres andet fulde årsregnskab. Resultaterne viser en dansk virksomhed i absolut topform med vækstrater på op til 975+ procent.
11.05.2015 ∙ af CAK
Foto: Danske Rains præsenterer viser millionfremgang i nyt årsregnskab (Rains/Screendump).

Selvom Rains kun er tre år gammel, er der noget der tyder på, at den danske regntøjsvirksomhed allerede er en veletableret og veldrejet forretning. For det er på alle måder en række af rekord-resultater, som Rains præsenterer for regnskabsåret 2014.

LÆS OGSÅ: “Danske regntøjsmærker i høj kurs internationalt”

Virksomhedens bruttofortjeneste er steget med 210 procent fra 4,89 millioner kroner til 15,2 millioner kroner, mens driftsresultatet er steget med hele 732 procent fra 1,4 millioner kroner til 11,7 millioner kroner. Det betyder, at Rains kan sætte to streger under et årsresultat på 8,6 millioner kroner – en stigning på omkring 975 procent fra forrige års 842.000 kroner.

Bred markedsportfolie 

Ifølge Rains administrerende direktør Daniel Brix Hesselager er den imponerende vækst blandt andet et resultat af en offensiv eksportstrategi.

“Vi er gået lidt imod den traditionelle tilgang med at etablere sig på et enkelt marked ad gangen. I stedet er vi gået benhårdt efter at etablere os på mange markeder, så vi i 2014 var repræsenteret på 20 markeder verden over, og det har vist sig at være en god beslutning,” siger Daniel Brix Hesselager til Dansk Mode & Textil.

LÆS OGSÅ: “Rains: Pop-up butik i Paris gav pote”

Han varsler samtidig, at der forsat vil være fokus på markedsetablering i 2015, og at opmærksomheden især er rettet mod de asiatiske markeder.

Kilde: Dansk Mode og Textil.