Refinery29 investerer millioner i web-ekspansion

Det amerikanske livsstilsmedie Refinery29.com har i alt rejst 500 millioner kroner (80 millioner dollars) til at investerer i global ekspansion med lokale hjemmesider og selvproduceret video-indhold.
29.04.2015 ∙ af CAK
Foto: Refinery29 vil vokse globalt, og investerer derfor millioner i lokale hjemmesider og video-produktion (screendump).

De digitale platforme har den sidste måned været nyhedsstrømmenes absolutte omdrejningspunkt. I slutningen af marts fusionerede Yoox og Net-a-Porter og i går offentliggjorde Condé Nast, at Style.com stopper med at producere redaktionelt indhold for i stedet at blive en international webshop.

Nu er det så livsstilsmediet Refinery29, der melder sig på banen med en storstilet ekspansionsstrategi og investeringssumme for millioner. Det skriver Womens Wear Daily.

LÆS OGSÅ: “Condé Nast omdanner Style.com til en international webshop”

Ifølge Refinery29s direktører Philip Von Borries og Justin Stefano har Refinery29 i flere år været en profitabel forretning, der kun er vokset og vokset på hjemmemarkedet USA. Livsstilsmediet har derfor rejst 500 millioner kroner (80 millioner dollars), der skal investeres i lokale hjemmesider og realisere strategien om global markedsekspansion. Det forventes, at de første lokale hjemmesider vil blive rullet ud i Storbritannien og Tyskland i slutningen af 2016.

Selvproduceret video-indhold

Som en del af ekspansionsstrategien vil Refinery29 også bruge en del af investeringssummen til at fremme deres multimedieproduktion, herunder især video-indhold.

”Vi går nu ret offensivt ind i video- og underholdningsverdenen,” siger direktør Justin Stefano til Womens Wear Daily. Refinery29 har hidtil lavet små guide-videoer om makeup og mode, men vil fremadrettet også lave dokumentarfilm og komedier.

Refinery29 udgiver 80 artikler dagligt, og har omkring 25 millioner besøgere hver måned.

Kilde: Womens Wear Daily.