I episode 14 af ”House of Cards” bærer Claire Underwood en hvide skjorte fra Ralph Lauren og et par Ray Ban-briller. Det kan man hurtigt finde frem til via hjemmesiden LookLive. Dermed er det slut for forbrugerne forgæves at lede på internettet efter det tøj, de ser på tv og i videoer. Det skriver Business of Fashion.

Mange modemærker betaler store summer for at få deres tøj vist på tv, men for kunderne kan der være langt vej fra at se en hvid skjorte på en kendt karakter til på egen hånd at finde og købe den. LookLive vil være det manglende bindeled.

”Hvis man ser et produkt, som en kendt har på eller i et tv-show, er der ingen kilde på internettet, hvor man kan finde ud af, hvad det præcise produkt er, hvor meget det koster, og om det stadig sælges,” fortæller medgrundlægger og administrerende direktør af sitet Chris Archer til Business of Fashion.

Software screener scener i serier

Ved hjælp af intelligent software kan virksomheden identificere tøjet scene for scene i store tv-produktioner såvel som i musikvideoer. Herefter linker softwaren til en forhandler samt finder billigere alternativer til de enkelte stykker tøj.

Ifølge Chris Archer køber brugerne af LookLive for mellem gennemsnitligt 1370-2000 kroner, når siden sender dem videre til en forhandler.

Kilde: Business of Fashion