Nyt børnetøjsmærke inddrager forbrugeren i designprocessen

Et nyt dansk mærke indenfor børnetøj er parat til at teste et nyt koncept, hvor potentielle forbrugere skal være med til at designe kollektionerne.
22.04.2015 ∙ af JKGF
Foto: Som noget nyt kan forbrugere nu være med til, at træffe afgørende valg for de modeller, som bliver sat i produktion, når børnetøjsmærket Some One åbner for afstemning i maj (Some One).

Forbrugerne er blevet mere selektive og kvalitetsbevidste, og de stiller høje krav til det tøj, de køber til deres børn. House of Kids imødekommer nu tendensen med et helt nyt koncept, hvor forældre er med som co-designere og bestemmer, hvilke modeller, der sættes i produktion.

Helle Guldmann, der er indehaver af House of Kids, tror på, at forældre selv er meget beviste omkring, hvad de vil købe til deres børn.

”De ved, hvilke styles, der fungerer bedst i hverdagen. De ved, hvilket farveunivers de godt kan lide. De ved, hvilken stil, de ønsker til deres børn,” fortæller Helle Guldmann. Hun tager nu kunderne med på råd, så den helt perfekte børnetøjskollektion kan blive født.

Forældre designer med

Det nye brand hedder Some One, og allerede fra maj kan forældre begynde at stemme om, hvilke designs skal sættes i produktion og i hvilke farver og deslige.

Som co-designer vil man modtage en e-mail, når der er en ny style, der skal stemmes om. Den style, som får flest stemmer, går videre og bliver en del af den samlede kollektion.

De første afstemninger finder sted i starten af maj måned, og man kan allerede nu tilmelde sig på www.some-one.dk, hvis man skulle have lyst til at co-designe den første kollektion.