For den danske designer Anne Vest er succesen kommet via en målrettet strategi, hvor hun kræsent har udvalgt sine distributører for at ramme den helt rigtige målgruppe. For at komme i de rigtige butikker i Paris, New York og Tokyo er det nemlig vigtigt at finde de rigtige repræsentanter.

”Det kan være svært at finde de rigtige agenter til at placere dit tøj hos high-end butikker. Heldigvis har jeg gennem min tid i Paris etableret gode kontakter. Det har hjulpet mig til at få foden indenfor,” fortæller Anne Vest til Fashion Forum.

Har bevidst fravalgt messetilstedeværelse

Anne Vest, som grundlagde sit brand med samme navn, var fra begyndelsen fast besluttet på ikke at vise frem på modemesser. Ligesom hun ikke vil gå på kompromis med sit design, er det vigtigt for hende ikke at gå på kompromis med, hvor hun er repræsenteret. At være placeret i butikker som Isetan i Tokyo, Harvey Nichols i UK og Le66 på Champs-Élysées i Paris betyder for Anne Vest en anerkendelse af hendes designs – og det er lig med vækst for virksomheden.

”Det betyder, at jeg får troværdighed overfor andre indkøbere, som på den måde er mere tilbøjelige til at købe mine designs,” fortæller Anne Vest til Fashion Forum.

Co-branding via et miks af it-styles og basics

Ifølge designeren selv skyldes den stigende interesse for hendes produkter en balance mellem ekstravagante it-styles og basic styles. Derudover er udvælgelsen af de helt rigtige distributører til at sælge og være med til at brande mærket blandt andre prestigefyldte brands central.

”Fremadrettet kigger vi på at udvide. Vi vil gerne blive større i USA og i Asien, hvor vi allerede er og udnytte, at vi har vind i sejlene,” fortæller Anne Vest til Fashion Forum.

Herhjemme forhandles Anne Vest kollektioner blandt andet i Strøm, Lubarol og FF2 i Aarhus.

Sammenfattende om Anne Vest

  • Er vækstet med cirka 15 procent i forhold til sidste år
  • Bliver forhandlet iomkring 50 butikker hvoraf seks til otte af dem er i Danmark.
  • Hendes vækst er organisk og uden investorer