By Malene Birger relancerer deres flagskibskoncept

Det danske dametøjsmærke By Malene Birger relancerede i onsdags deres flagskibsbutik i København. Målet er at rulle det nye butikskoncept ud internationalt.
20.03.2015 ∙ af CAK
Foto: By Malene Birgers flagskibsbutik i Antonigade har fået et nyt visuelt udtryk, der i højere grad korresponderer med mærkets udvikling (foto: By Malene Birger).

I onsdags løftede By Malene Birger sløret for deres nye butikskoncept, der er skabt i samarbejde med den italienske design- og indretningsvirksomhed Dimore Studio og som har til formål at visualisere den udvikling, By Malene Birger har været igennem de sidste år.

”Vi følte, det var tid til at bedre tilpasse vores visuelle butiksdesign med den udvikling By Malene Birger har været igennem som brand,” siger By Malene Birgers administrerende direktør Charlotte Egelund til Fashion Forum og fortsætter:

”En flagskibsbutik er brandets ansigt udadtil og dermed essentielt for et mærkes branding, fordi det formidler mærkets værdi og DNA-streng – og derfor står som en hjørnesten i markedsføring og kundernes brandkendskab. Det er derfor nødvendigt for en modevirksomhed som By Malene Birger at investere i vedligeholdelse og fornyelse af butikskonceptet for at kunne nå vores ekspansionsmål.”

LÆS OGSÅ: “Rabens Saloner udvider med flagskibsbutik”

By Malene Birger oplyser i en pressemeddelelse, at næste skridt i udrulningen af det nye koncept bliver renoveringen af deres butik på Marylebone High Street i London. Herefter vil turen løbende komme til nye projekter samt ombygningen af mærkets øvrige butikker og shop-in-shops rundt omkring i verdenen.