Facebook Abonnér
14:35
|
19.01.2018
stasia Foto: Stasias ready-to-wear strategi er kommet godt fra starten med en stigning på 20 procent (Steen Evald).

Stasia vækster med ny designlinje

Det går allerede godt for Stasias nye ready-to-wear kollektion, som sidste år blev lanceret under navnet ‘Lace by Stasia’.

| Strategi | af Jens Friborg

Noget tyder på, at det var et fornuftigt valg for Stasia at supplere sin couture linje med en mere kommerciel og mere hverdagsorienteret kollektion. Blondekollektionen, som for første gang blev lanceret sidste år, oplever med sin AW15 visning en stigning på 20 procent.

Designeren, som ellers er kendt for at lave couture, kunne allerede mærke efterspørgslen på sine blondestyles efter at have produceret et par enkelte modeller.

”Jeg fandt hurtigt ud af, at der var stor efterspørgsel på hverdagsblonder – til en god pris selvfølgelig. Jeg har mange kunder, som har brug for toppe, underdele og kjoler, der kan bruges til både til hverdag og fest,” fortæller designer Stasia Hallas.

Siden kollektionen blev lanceret i 2014, har Stasia fået over 50 danske butikker på forhandlerlisten, og nu er kollektionen på vej til både Norge og Sverige.

”Vi har oplevet en kæmpe vækst på det danske marked på meget kort tid, og det betyder selvfølgelig også at kollektionen skal gennemtænkes og udvikles yderligere ved hver sæson. Det glæder jeg mig meget til,” siger Stasia Hallas

Stasia er nu i dialog med flere internationale agenter, og hun forventer, at ‘Lace by Stasia’ bliver forhandlet i flere butikker i Europa og i USA i løbet af få sæsoner.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev