Der er penge at hente i Nigeria. Udover at være Afrikas mest folkerige land, har det kontinentets største marked for mode- og luksusbrands, ifølge Nigeria Fashion Week. Derfor giver det god mening, at Cosmopolitan nu har valgt at udvide deres digitale platform til en nigeriansk hjemmeside.

Modemagasinet vil med bloggeren Yemisi Odusanaya i spidsen levere mode, skønhed og underholdning tilpasset de nigerianske kvinder. Og det kan vise sig at blive en god forretning. Nigeria og de omkringliggende lande i den afrikanske region spås nemlig at opnå en stor national vækst de kommende 10 år.

Nigeria er det nye Kina

”Nigeria er det største land i regionen. Det er engelsksproget, så det er et relativt nemt første forsøg for os,” siger direktør hos Hearst Magazines International, Duncan Edwards, ifølge Women’s Wear Daily. Han sammenligner markedet med Kina, og fortsætter:

”Hvis vi kan få det op og køre i Nigeria, er der en håndfuld andre lande i den region, som bør være relativt nemme at gå efter.”

Den nigerianske Cosmopolitan-side er lanceret og kan besøges her.

Kilde: Women’s Wear Daily