Til næste vintermodeuge i Sverige, samler DK Company alle sine 16 mærker under ét tag. Virksomheden kommer dermed til at optage 1000 af de næsten 8000 kvadratmeter store ‘Stockholm Showroom’, som bliver en fem etagers bygning med udstillingsplads til mærker, der ønsker at booke sig ind under de svenske modemessedage.

Direktør i DK Company, Jens Obel, fortæller til Fashion Forum, at der ligger forskellige grunde til det store rykind.

”Først og fremmest skal det være enkelt for indkøberne at finde os, og hvis de har brug for at samle deres køb, giver det god mening, at vores brands ligger sammen,” siger han.

Til glæde for mindre mærker

Udover at gøre det lettere for indkøberne at finde rundt handler det også om at generere trafik og opmærksomhed til de forskellige brands. Noget især DK Companys mindre mærker kan nyde godt af.

”Da vi kun havde et til to brands, var vi jo også afhængige af, at vi kunne ligge i samme områder som de store mærker,” fortæller Jens Obel, der nu vil udnytte synergien sine mærker imellem.

Kommer stadig til Københavns modeuge

Selvom DK Company prøver showroom-konceptet af i Stockholm, vil de stadig at finde til sommer på københavnske CIFF.

”Der findes ikke samme messelandskab i Sverige og Norge som i København. Derfor vil vi stadig ligge på messe i den kommende danske modeuge,” fortæller Jens Obel til Fashion Forum.

På CIFF vil virksomhedens brands ligesom i Sverige også ligge samlet.