Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Modeuge

Messe-stunt gav uvurderlig markedsfeedback

Zizzi forvandler indkøberne til stylister for at få indsigt i hvilke items, forbrugerne vil have.
Zizzi forvandler indkøberne til stylister for at få indsigt i hvilke items, forbrugerne vil have.

På de netop overståede modemesser i Berlin og København præsenterede det danske curvy brand et helt nyt koncept. Under titlen ”Inspired by You”, inviterede de messens besøgende indenfor i standen og gav dem mulighed for at style Zizzis AW15-kollektion. Stylingbidragene blev herefter sendt videre som respons og inspiration til brandets designafdeling. Derudover blev de nyudklækkede stylister opfordret til at dele kollektionen på sociale medier under hashtaggene “#zizziinspiredbyyou” og “zizzifashion”.

Konceptet er ifølge Zizzi lavet på baggrund af tanken om, at de bedste trends opstår, når vi inspireres af hinanden. Brugerinddragelsen på messerne gav mulighed for at se, hvordan kollektionen inspirerer og påvirker kvinderne, inden varerne reelt rammer butikkerne. En uvurderlig markedsfeedback for plussize-brandet.

”Det har været utrolig lærerigt for os at se, hvordan items ændrede udtryk og stil alt efter kvinden, der tog det på under messerne. Vi har ved selvsyn set, hvordan vores kollektion er en dynamisk størrelse, der skifter form efter øjnene, der ser. Og ikke mindst har Inspired by You givet os en uvurderlig inspiration til de kommende sæsoners key items – og det var jo netop meningen med det hele. At inspirere for at blive inspireret,” fortæller marketing koordinator i Zizzi, Henriette Skjøth Eriksen.

Zizzi fortsætter ”Inspired by You”-konceptet i efteråret 2015, når den nye kollektion lander på hylderne i butikkerne.