Tøjgiganten startede 2015 ud med markante interne forandringer. Først lukkede de underbrandet Piperlime, dernæst forlod Rebecca Bay posten som kreativ direktør og slutteligt valgte Gap at nedlægge hendes stilling til fordel for et helt hold af designere.

LÆS OGSÅ: “Designteam overtager efter Rebecca Bay i GAP” 

Nu er mærkets nettoomsætning for januar måned blevet offentliggjort, og den viser et fald i forhold til sidste år. Mens Gap tjente 899 millioner dollars i en fire-ugers-periode, der sluttede 1. februar 2014, ligger mærkets omsætning på 888 millioner dollars i en fire-ugers-periode, der sluttede 31. januar 2015.

LÆS OGSÅ: “Gap lægger brand ned”

Til trods for en turbulent begyndelse på det nye år, kan den amerikanske tøjkæde dog glæde sig over en stigende omsætning i fjerde kvartal i 2014. Den er øget fra 4,58 milliarder dollars i sidste kvartal af 2013 til 4,71 milliarder dollars i samme periode året efter.

Kilde: Fashion United