Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Ny Ole Lynggaard-kampagne hylder muserne

Håndværk og design er i fokus hos Ole Lynggaard. Derfor bruger mærket muser til at præsentere deres smykker.
Håndværk og design er i fokus hos Ole Lynggaard. Derfor bruger mærket muser til at præsentere deres smykker.

Kvinder, poetiske pasteller og genbrugsfund fra hele verden. Det er inspirationen i Ole Lynggaards 2015-kampagne, ”Evoking a Sense of Magic”, der netop er lanceret. Kampagnen skal markere en ny visuel retning for brandet og hylde Charlotte Lynggaards vision, stil og kunstneriske udtryk.

Som noget nyt har mærket arbejdet med muser i stedet for ambassadører. Arbejdet med muserne har ifølge Ole Lynggaard været et naturligt skridt mod mærkets mål om at bevæge sig tættere på produktet og lade design og håndværk agere hovedrolle.

”Med denne kampagne ønskede jeg at indkapsle indbegrebet af skønhed og femininitet. På samme tid ønskede jeg at dykke dybere ned i vores DNA og afspejle vores familieværdier, arv og stolte traditioner – og præsentere dem i et ungt, crisp og på samme tid poetisk univers”, fortæller Charlotte Lynggaard.

De håndlavede smykker bliver på kampagnebillederne præsenteret af en tidsløs skandinavisk kvinde klædt i kimonoer – nogle fra smykkedesignerens egen garderobe, andre syet af hende selv.

“Vores studie var den perfekte lokation. Som et blankt lærred, der blev forandret, som den kreative proces skred frem og vores muse indtog settet. Alle de forskellige elementer blev bundet sammen på den mest naturlige måde,” fortæller Charlotte Lynggaard.

Hele kampagnen kan ses her.