Noget kunne tyde på, at det går bedre på messerne. I hvert fald var der gang i salget og stor tilfredshed blandt de udstillere, som FashionForum mødte i Bella Center på CIFFs første åbningsdag i dag.

”Vi havde høje forventninger, og de er til fulde blevet indfriet. Den (førstedagen, red.) har været sindssygt god for os. Der har været masser af kunder på standen hele dagen, så vi har hænderne over hovedet,” siger Christiane Hagger, der er PR- og marketing manager hos Gestuz til FashionForum.

Deres stand ligger i området Style Setters, hvor også Julie Brandt har stand. Her var der også masser af positivitet efter blot en halv messedag.

Mange internationale kunder

”Det er gået rigtig godt, vi er sindssygt glade og positive,” siger Julie Brandt Dam, der er kreativ direktør og ejer af brandet.

Hun fortæller, at hun var travlt beskæftiget med at afvikle et event inde i byen i morges, og derfor ikke var på messen, da den åbnede. Men da hun ringede for at høre, hvordan åbningen var gået, så havde hendes kollegaer på standen ikke tid til at snakke, fordi der var så mange besøgende.

”Det er det, det handler om. Der har været mange kunder og forbavsende mange internationale kunder allerede, så hvis det fortsætter sådan, så bliver vi rigtig glade,” siger Julie Brandt Dam, og fortæller, at der blandt andet har været russere, tyskere, tyrkere og nordiske kunder forbi standen på førstedagen.

Tre lukkede ordrer i løbet af formiddagen

I messeområdet Lab har det danske brand Les Deux deres stand, og også her startede dagen hårdt ud – på den gode måde.

”Indtil videre har det været virkelig positivt. Vi har lukket tre ordrer på Japan, så det har været en rigtig god start, og nu er det spændende at se, hvor meget det fortsætter de næste par dage. Lige nu er mine forventninger i hvert fald høje,” siger den ene af Les Deux’ ejere Andreas von der Heide til FashionForum.

Han håber på at se en masse internationale indkøbere de kommende dage.

”Vores forventning er, at der kommer rigtig mange udenlandske kunder, for vi har lukket det danske marked. Så for os handler det meget om Østen og specielt Japan og Kina lige nu,” siger Andreas von der Heide.

Les Deux’ største marked er Norge, efterfulgt af Japan og med Danmark på en tredjeplads. I Skandinavien har det fire år gamle mærke i alt 250 forhandlere.