Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge, Navne

Kronprinsessen dukkede op til Mark Kenly Domino Tan

H.K.H. Kronprinsesse Mary dukkede op, da vinderen af Dansk Design Talent – Magasin prisen, Mark Kenly Domino Tan, afholdt show på modeugens første dag.
H.K.H. Kronprinsesse Mary dukkede op, da vinderen af Dansk Design Talent – Magasin prisen, Mark Kenly Domino Tan, afholdt show på modeugens første dag.

Det viste sig ikke at være noget tilfælde, at Mark Kenly Domino Tan afholdt show på Det kongelige Teater i dag. Uden at det havde været annonceret på forhånd, smuttede Kronprinsesse Mary ind som en af de sidste blandt publikum, da den københavnske couture-verdens nye darling afholdt show.

LÆS OGSÅ: ”Mark Kenly Domino Tan: ”Det er lidt uvirkeligt”

Men Kronprinsessens visit var ikke den eneste overraskelse. Et lidt råt, ja faktisk decideret afpillet, hvidt rum dannede ramme for showet. Altså indtil showet for alvor gik i gang. For da musikken begyndte rullede den ene endevæg ned. Derved blev det afsløret, at rummet faktisk var bagsiden af Det kongelige Teaters gamle scene. Modellerne kom fra teaterscenen og ind i lokalet, hvor publikum sad bænket. Det afstedkom adskillige spontane små-udbrud af begejstring.

Wearable couture

Kollektionen virkede enormt overskudsagtig med en overvægt at styles, den almindelige kvinde godt kunne se sig selv i. Samtidig er det i udtalt grad couture, Mark Kenly Domino Tan laver og altså ikke tøj til den gennemsnitlige københavnerkvinde, som cykler til og fra arbejde. Det giver mærket en international tone, som gjorde, at man som publikum blev helt glad for, man trods alt blev sluppet ind: Det synes kun at være et spørgsmål om tid, før Mark Kenly Domino Tan også vil være at finde on-schedule på andre centrale modedestinationer end København.

Arbejder på et eksporteventyr

Mark Kenly Domino Tan gjorde under sin præsentation af sin Dansk Design Talent – Magasin Prisen kollektion for dommerpanelet stort indtryk med sin målrettethed og professionalisme. Der syntes ikke at være noget aspekt, lige fra forretningsplan til designstrategi, den kun 25årige modeskaber ikke havde gennemtænkt. Det samme gjorde sig gældende under AW15 showet. Det virker meget sandsynligt, at det eksporteventyr, som han og hans hold gerne vil folde ud, meget snart kan blive til virkelighed.