Junk de Luxe, der oprindeligt blev etableret i 1986 og sidste år blev overtaget af PWT Group, som ejer butiskæderne Wagner og Tøjeksperten og også har mærker som Lindbergh og Shine Original i sin brandportefølje, præsenterer til AW 15 sin første store kollektion i nyt regi. Der ud over åbner mærket en flagskibsbutik på en af Københavns dyreste butiksadresser.

”Ambitionen er at skabe et univers, hvor designerne kan udfolde deres kreativitet og tydeliggøre Junk de Luxes særlige identitet. I butikken kan kunder købe sæsonens kollektion, i showroomet kan vi præsentere indkøbere for de kommende kollektioner, og der skabes transparens til arbejdende designstationer,” siger PWT’s kreative direktør Thomas Gyldenvang.

LÆS OGSÅ: “Hurtigt salg: PWT Group overtager Junk de Luxe”

På designsiden vil rebrandingen sætte fokus på en mere eksklusiv stil og øget funktionalitet. Thomas Gyldenvang har fuld tillid til, at øvelsen vil lykkes:

”Vi har overtaget et brand, som har en stor kendskabsgrad og som de fleste mennesker forbinder med noget positivt. Det giver os den klare fordel, at vi ikke skal starte fra scratch med at etablere og positionere et helt nyt koncept. Samtidig har vi en ambition om og en tro på, at vi kan skabe en stil og en designretning for Junk de Luxe, som gør det muligt at genfinde den styrke og positionering, som tidligere har kendetegnet brandet,” siger han.

Junk de Luxe blev oprindeligt grundlagt på at sælge vintage Levis 501 jeans.