På næste fredag, midt under Københavns modeuge, genåbner Gudrun Sjödén deres butik på Fiolstræde i København. Efter flere ugers arbejde har butikken fået en ny identitet med et asiatisk tema, som også går igen i deres forårskollektionen.

Den nye kollektion er inddelt i temaerne Kina, Japan og Indonesien, og er inspireret af firmaets rejser til Asien. Ligeledes vil den nye butik indeholde elementer fra disse rejser såsom farver og motiver. Det asiatiske tema er ikke en del af en strategi med henblik på salg i Asien, men et valg om et personligt tema til kollektionen.

”Vi mener, at det er brugbart med et tema for vores kollektion, og det østlige tema er opstået efter vores rejser til Asien. Vi er på sin vis ikke et mode-brand, og vores kunder kan netop godt lide, at vi ikke følger moden men værner om en personlig brand-identitet,” forklarer chefdesigner Gudrun Sjödén til Fashionforum.

De efterfølgende kollektioner vil derfor have andre temaer, men butikken på Fiolstræde bevarer den asiatiske stemning for fremtiden.

Modeugen som fordel

At åbningen falder sammen med modeugen er et tilfælde, men Gudrun Sjödén håber, at dette kan komme åbningen til gode.

”Vi havde ikke planlagt, at åbningen af vores butik skulle falde samtidigt med modeugen. Det var et rent tilfælde, men forhåbentlig kan vi bruge det til vores fordel med de mange forskellige mennesker i byen,” siger Gudrun Sjödén.

Alle forbipasserende og interesserede kunder bydes velkomne af Gudrun Sjödén selv til butiksåbningen næste fredag d. 30. januar kl. 12 på Fiolstræde.