Nyt bureau vil positionere danske brands internationalt
Med base i Monaco skal det nye PR- og brandbureau Rollacoaster etablere skandinaviske - og især danske - luksusbrands i Storbritannien og i området omkring den franske riviera.Det nye danske PR- og brandbureau Rollacoaster gik i går i luften med en målsætning om at positionere danske og skandinaviske luksusbrands på det engelske marked samt i og omkring den dekadente fransk-italienske kystlinje Côte d’Azur. Bag bureauet står 27- årige Nicoline Durup, der blandt andet tidligere har arbejde med PR og marketing for Stella McCartney i London.
Ifølge Nicoline Durup er der især et stort vækstpotentiale i for skandinaviske luksusbrands i det lille fyrstedømme Monaco.
”Der er ingen tvivl om, at Monaco er Europas absolutte højborg, når det kommer til luksus og overdådighed. Der er dog mange, der ikke helt ved, hvad de skal mene om landet, og derfor kan det godt blive lidt glemt, når man som brand overvejer en markedsekspansion. Ikke desto mindre er Monaco det ideelle marked for skandinaviske luksusbrands af flere årsager.
For det første tilbyder skandinavisk mange gange et mere underspillet udtryk end mere traditionelle luksusbrands, hvilket kan være en konkurrencemæssig fordel. Derudover er indbyggerne i Monaco købestærke, og landet har et stort distributionsapparat, når det kommer til luksusmagasiner. At blive etableret i Monaco og få spalteplads i deres magasiner, betyder derfor også, at man mange gange vil få eksponering på resten af den franske riviera,” siger Nicoline Durup til FashionForum.
LÆS OGSÅ: Skandinaviske mærker sætter kurs mod Dubai
Selvom Rollacoaster har hovedsæde i Monaco, og ser den franske riviera som et fokusmarked, vil bureauet også hjælpe skandinaviske luksusbrands med at komme ind på det engelske marked.
”Som følge af mit tidligere arbejde for Stella McCartney har jeg et stort netværk i London, og jeg vælger derfor også at inddrage det engelske marked i mit bureaus målsætning,” siger Nicoline Durup.
Rollacoaster satser bredt indenfor produktkategorier, og vil derfor dække både tøj, smykker og livsstilsprodukter indenfor luksussegmentet. Bureauet har allerede den dansk-israelske smykkedesigner Orit Elhanati i stalden.