På messen Premium i Berlin, står Bitte Kai Rand’s eksportchef Emil Krainer. Han fortæller til Fashionforum, at stemningen generelt er positiv blandt de mange stande på Premium, som i år udvidede deres udstillingsområde med 17 procent.

”Der er rigtig god stemning her. Hele dagen i går var der fyldt ved vores stand, og 45 minutter efter åbningen i dag, havde vi haft besøg af seks indkøbere,” siger Emil Krainer.

LÆS OGSÅ: “Konkurrent udvider efter Bread&Butter-krise”

Det er tredje år, Bitte Kai Rand er på Premium. Emil Krainer forklarer, at brandet vender tilbage til den tyske messe på grund af niveauet og indkøberne, som i år rummer et større internationalt miks.

”Premium-messen passer godt til vores mærke i forhold til de indkøbere, der kommer her. Messen holder et godt niveau, og så er den godt placeret rent geografisk. Det er vores tredje år på Premium og hidtil bedste oplevelse her,” siger han og fremhæver især, at der har været de rigtige indkøbere forbi fra blandt andet Australien, UK, Skandinavien og Tyskland.

LÆS OGSÅ: “Gratis seminar: Gå hjem-møde om Ruslandskrisen”

Andre brands på Premium-messen stemmer i omkring det større udbud af internationale indkøbere. Det hollandske mærke Stills udtaler til Drapers.com, at der er en mere energisk stemning på messen i år med flere indkøbere fra Kina, Japan, Danmark, Italien og Tyskland.

Panorama-messen, som udvidede deres udstillingsområde markant i ExpoCenter City, har ligeledes fået positiv feedback fra brands og indkøbere. Dog lyder det fra brandet Louche, at informationen om standenes placering bør optimeres, da flere indkøbere slet ikke var bekendt med et helt udstillingsområde på en af de øvre etager. Desuden var der skuffelse over, der ikke var flere russiske indkøbere, udtalte Louche til Drapers.com.

De tre Berlinmesser åbnede i går d. 19. Januar og forsætter indtil d. 21. Januar.

Kilde: Drapers.com