Ilse Jacobsen A/S har pr. 1. januar ansat Søren Buhl som ny Head of Global Marketing. Han skal derfor fremadrettet styre mærkets globale marketingsstrategi, hvor han især vil øge fokus på brandets historie og blandt andet omni-channel aktiviteter. Den nye ansættelse markerer altså ikke kun et nyt kapitel for Søren Buhl, men også for brandet Ilse Jacobsen Hornbæk.

“Der er ingen tvivl om, at vi kommer til at kigge den måde, vi kommunikerer på eksternt og internt på tværs af platforme og på omni-channel. Ilse Jacobsens historie er på nuværende tidspunkt meget præget af mærkets ikoniske gummistøvler, men historien favner meget mere end det. Ilse Jacobsens portefølje spænder jo over alt fra tøj og sko til blomsterbutikker, Kurbadet i Hornbæk og spa- og skønhedsserien ILSE By Ilse Jacobsen. Jeg kommer derfor til at arbejde med at fortælle hele brandhistorien, så den gennemsyrer vores aktiviteter og kommunikation – og at vi i sidste ende står med et strømlinet budskab,” siger Søren Buhl i et telefoninterview til FashionForum.

Han tilføjer, at man allerede nu er i gang med at definere den fremtidige strategi, og at ændringerne vil træde i kraft inden sommer i år.

Søren Buhl har tidligere arbejdet med content marketing hos Aller Media og som salgsdirektør i Ink A/S. Derudover har han i en årrække arbejdet som selvstændig konsulent indenfor salg og marketing og psykologien bag.