Ifølge Carat Deep Blue, der fremlagde sine konklusioner ved et arrangement for nylig for omkring 200 marketingfolk, er der i virkeligheden kun tale om én makrotrend, som breder sig til de øvrige ni trends: Nemlig situationsbestemt kommunikation. Det skriver Bureaubiz.dk.

”Kommunikation skal ikke længere tage udgangspunkt i brandet eller et specifikt forbrugersegment. Derimod skal den situationsbestemte adfærd sættes i centrum af kommunikation – først når du til fulde forstår den situation, som dit brand ønsker at indgå i, kan du gøre dig relevant,” siger Strategisk director hos Carat Deep Blue og PhD i forbrugeradfærd, Heidi Boye, der har fundet frem til de 10 trends.

De 10 trends er:

  1. Vær relevant i specifikke situationer hos forbrugeren
  2. Tag ejerskab på forbrugernes ventetid
  3. Redefinér service
  4. Business on-the-go (følg kunden i stedet for at vente på han/hun kommer til dig)
  5. Lytning – billeder har været meget i fokus de seneste år, nu kommer der fokus på lyden
  6. Online – offline – giv forbrugeren samme gode oplevelse online og offline
  7. Giv oplevelser i butikken
  8. Find og udnyt forbrugerens humør
  9. Sociale fællesskaber
  10. Vær nærværende

Du kan læse hele artiklen om de 10 vigtigste kommunikationstrends – samt se eksempler på dem – ved at trykke HER.

Kilde: Bureaubiz.dk