Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Her er de 10 vigtigste marketingstrends

Kommunikation skal være situationsbestemt. Det er konklusionen fra Carat Deep Blue, der har samlet de 10 vigtigste trends, marketingfolk bør holde øje med.
Kommunikation skal være situationsbestemt. Det er konklusionen fra Carat Deep Blue, der har samlet de 10 vigtigste trends, marketingfolk bør holde øje med.

Ifølge Carat Deep Blue, der fremlagde sine konklusioner ved et arrangement for nylig for omkring 200 marketingfolk, er der i virkeligheden kun tale om én makrotrend, som breder sig til de øvrige ni trends: Nemlig situationsbestemt kommunikation. Det skriver Bureaubiz.dk.

”Kommunikation skal ikke længere tage udgangspunkt i brandet eller et specifikt forbrugersegment. Derimod skal den situationsbestemte adfærd sættes i centrum af kommunikation – først når du til fulde forstår den situation, som dit brand ønsker at indgå i, kan du gøre dig relevant,” siger Strategisk director hos Carat Deep Blue og PhD i forbrugeradfærd, Heidi Boye, der har fundet frem til de 10 trends.

De 10 trends er:

  1. Vær relevant i specifikke situationer hos forbrugeren
  2. Tag ejerskab på forbrugernes ventetid
  3. Redefinér service
  4. Business on-the-go (følg kunden i stedet for at vente på han/hun kommer til dig)
  5. Lytning – billeder har været meget i fokus de seneste år, nu kommer der fokus på lyden
  6. Online – offline – giv forbrugeren samme gode oplevelse online og offline
  7. Giv oplevelser i butikken
  8. Find og udnyt forbrugerens humør
  9. Sociale fællesskaber
  10. Vær nærværende

Du kan læse hele artiklen om de 10 vigtigste kommunikationstrends – samt se eksempler på dem – ved at trykke HER.

Kilde: Bureaubiz.dk