Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Zizzis nye sublabel skal være yngre og trendsættende

Som følge af stor efterspørgsel målretter plus-size-mærket Zizzi sit nye sublabel WOW mod det yngre segment med en mere ’fashion-forward’ designprofil.
Som følge af stor efterspørgsel målretter plus-size-mærket Zizzi sit nye sublabel WOW mod det yngre segment med en mere ’fashion-forward’ designprofil.

Det danske plus-size brand Zizzi lancerede deres nye sublabel WOW – Wardobe of Wonders under sidste modeuge, og ifølge pressekoordinator for Ball Group Henriette Skjøth Eriksen – koncernen bag Zizzi – var modtagelsen over al forventning.

”Vi vidste, at der var en efterspørgsel på trendsættende plus-size tøj til en yngre målgruppe, men samtidig vidste vi også, at en sådan brandprofil skal være superskarp og helt rigtig fra day one, specielt i Danmark. Vi var derfor meget spændte, da vi fremviste den første kollektion på SS15-messen i København. Vi oplevede dog en enorm positiv feedback, både fra Danmark, men lige så vigtigt også fra vores andre kernemarkeder som Holland, Finland og Tyskland,” siger Henriette Skjøth Eriksen til FashionForum.

Rammer den kurvede fashionista

Hun understreger, at netop WOWs fokus på et ’fashion-forward’ design har været et helt grundlæggende element i at adskille sig fra andre plus-size brands og ramme den kurvede fashionista. Af samme årsag har Zizzi også allieret sig med det kreative bureau Femmes Régionales.

”Femmes Régionales har tidligere været inde og idéskabe for både nationale og internationale brands. Vi koblede os derfor op med bureauet for at give WOW designmæssig originalitet og for at skabe et koncept, der er trendy og nyskabende. Det skal handle om mode, ikke om pigernes størrelser,” siger Henriette Skjøth Eriksen.

Fokus på kernemarkederne

Selvom det amerikanske og engelske plus-size marked boomer, har Zizzi bevidst valgt – både med det originale Zizzi mærke og WOW – at fokusere på kernemarkederne.

”Der er helt klart potentiale i England og USA, men for os er det vigtigst at være stærke på vores eksisterende markeder, som tæller Danmark, Norge, Sverige, Holland, Finland og Tyskland. Specielt på de tre sidstnævnte lande sker der meget indenfor plus-size området. Man skal dog heller ikke underkende, at det danske plus-size marked er i udvikling, specielt når tøjet får en mere modeorienteret profil ,” siger Henriette Skjøth Eriksen.

WOWs første kollektion rammer butikkerne til Februar 2015.