Nørreport lige nu: Virtuel modebutik
Online modeforretningen Miinto.dk har overtaget Nørreport station i København og omdannet det travle københavnske trafikknudepunkt til en enorm virtuel modebutik.Omtrent en halv million mennesker passerer igennem Nørreport station hver uge året rundt. Netop i disse uger og dage mødes alle passagerer af en ny oplevelse.
Miinto.dk, som er en af Skandinaviens største online modeforretninger, har forvandlet alle stationens flader til store modegallerier med mode fra de mest populære mærker med mulighed for at handle direkte fra mobilen via strategisk placerede QR-koder.
“Vi bruger meget vores kunders tilbagemeldinger til at forbedre måden, vi møder og taler til vores dem. Det er tydeligt, at kunderne i stigende grad forventer, at vi skal møde dem, hvor de er. Derfor har vi valgt at skabe et inspirerende omni channel univers, som teknologisk tillader vores kunder at handle nemt og på farten,” fortæller administrerende direktør i miinto.dk, Konrad Kierklo.
LÆS OGSÅ: “Dansk modeportal satser på sportstøj”
Det er første gang Danmark præsenteres for en digital modebutik på en fysisk platform i den størrelsesorden, og det synes at have skabt effekt. Den direkte trafik til miinto.dk er allerede efter få dage efter butikkens lancering på Nørreport steget med 110 procent i forhold til samme periode sidste år. Desuden er omsætningen øget markant.
“Vi er glade for at kunderne tager godt imod det. Det er jo relativt nyt for os som primært er digital funderet, men det slår fast for os at omnichannel-tankegangen sammenholdt med above the line kommunikation er og bliver vigtigere og vigtigere. Vi har derfor også noget godt i ærmet i 2015”, siger Konrad Kierklo med et smil på læben.
Den digitale modebutik på Nørreport kan besøges indtil søndag d. 16. november 2014.