Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Lær hvordan du skaber større værdi fra de digitale kanaler

WEAR sætter i en gratis workshop fokus på, hvordan udviklingen i online-salg og digitale platforme åbner masser af muligheder for nye danske modevirksomheder. Workshoppen kommer også ind på, hvor de digitale platforme har deres begrænsninger.
WEAR sætter i en gratis workshop fokus på, hvordan udviklingen i online-salg og digitale platforme åbner masser af muligheder for nye danske modevirksomheder. Workshoppen kommer også ind på, hvor de digitale platforme har deres begrænsninger.

Workshoppen tager udgangspunkt i ekspertoplæg og case-præsentationer om danske modevirksomheders online-erfaringer og strategier, og lægger op til dialog og debat mellem oplægsgivere og deltagere.

Sæt derfor kryds i kalenderen tirsdag den 2. december, kl. 9:00-13:00

Udviklingen af online salgskanaler, sociale medier og digitale teknologier har allerede haft stor betydning for, hvordan mode købes, formidles og vurderes, og forandringerne er først lige begyndt. I dag er forventningen, at modevirksomheder skal være både online og offline og forbrugeren køber og orienterer sig på tværs af alle kanaler og forskellige platforme.

Online-salg og digitale platforme åbner masser af muligheder for nye danske modevirksomheder, men hvor ligger deres begrænsninger, hvilke prioriteringer må man foretage og hvilke kompetencer skal der til for bedst at udnytte mulighederne?

I dag udgør online-salget omkring 10 procent af det totale mode-salg og de fleste specialister er enige om, at online-markedet vil fordobles på ganske få år.

De store multibrands e-handelsbutikker med stærke investorer i ryggen går målrettet efter en større del af kagen, hvilket blandt andet resulterer i konstante kampagner med mærkevarer til reducerede priser, der synliggøres for forbrugere overalt i Europa og leveres på favorable vilkår. Det gør det sværere at drive egne online-butikker profitabelt.

Både e-handel og sociale medier giver modevirksomheder hidtil usete muligheder for at indsamle, analysere og udnytte viden om forbrugeres præferencer, personlige netværk og meninger. Men det kan være svært at gennemskue værdien af digital tilstedeværelse, at skulle prioritere indsatsen imellem det voksende antal platforme, at få overblik over online-aktiviteter, der kan skabe opmærksomhed om virksomhedens brand, at engagere brugere og meningsdannere og endelig at omsætte interessen til salg.

Gæstetalere vil blandt andet være:

  • Louise Warberg Hækkerup, direktør, Danefæ
  • Lise Leonhard Hjorth, kreativ direktør & grundlægger, Inq.

Nogle af de spørgsmål, der søges svar på er:

  • Hvordan har internettet forandret modebranchen og hvilke nye digitale kompetencer stiller det krav om?
  • Hvordan spiller/støder online og offline-kanaler sammen?
  • Hvordan kan modevirksomheder skabe større værdi fra digitale kanaler?
  • Hvordan kan modevirksomheder bedst udnytte de social platforme og forbrugerinvolvering?
  • Hvilke nye forretningsmodeller vil de teknologiske udviklinger bane vejen for?

Hvornår: Tirsdag den 2. december 2014, kl. 9:00-13:00
Hvor: Copenhagen Business School, Sidevognen, Dalgas Have 15, 2000 Frederiksberg

Tilmelding: Ved at trykke HER.

Bemærk: Deltagelsen er gratis, men der er et begrænset deltagerantal.