Diesel-grundlægger lancerer nyt denim-materiale
Adriano Goldschmied, Diesels medgrundlægger, lancerer nyt stretch-materiale, som skal revolutionere denim-markedet.Gennem sin virksomhed Goldsign arbejder medgrundlæggeren af Diesel Adriano Goldschmied i øjeblikket på at promovere et nyt stretch-materiale, som ifølge ham vil forandre denim-industrien.
Lavet med en blanding af indigo, nylon og polyester, tiltrækker det såkaldte ’active denim’ allerede interesse fra store denim-brands som G-Star og Diesel, skriver just-style.com.
Materialet har de samme egenskaber som active wear-materialer, hvilket rummer et potentiale for denimmarkedet, som ifølge Goldschmied: ”lider under et faldende salg, da kvinder i stigende grad foretrækker mere komfortabelt tøj som for eksempel leggings og yoga-tøj.”
LÆS OGSÅ: ”Diesel går til kamp mod online-kopisterne”
Adrian Goldschmied grundlagde Diesel sammen med Renzo Rosso i 1978, men solgte sin andel til Rosso i 1986.
Kilde: just-style.com