Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Diesel-grundlægger lancerer nyt denim-materiale

Adriano Goldschmied, Diesels medgrundlægger, lancerer nyt stretch-materiale, som skal revolutionere denim-markedet.
Adriano Goldschmied, Diesels medgrundlægger, lancerer nyt stretch-materiale, som skal revolutionere denim-markedet.

Gennem sin virksomhed Goldsign arbejder medgrundlæggeren af Diesel Adriano Goldschmied i øjeblikket på at promovere et nyt stretch-materiale, som ifølge ham vil forandre denim-industrien.

Lavet med en blanding af indigo, nylon og polyester, tiltrækker det såkaldte ’active denim’ allerede interesse fra store denim-brands som G-Star og Diesel, skriver just-style.com.

Materialet har de samme egenskaber som active wear-materialer, hvilket rummer et potentiale for denimmarkedet, som ifølge Goldschmied: ”lider under et faldende salg, da kvinder i stigende grad foretrækker mere komfortabelt tøj som for eksempel leggings og yoga-tøj.”

LÆS OGSÅ: ”Diesel går til kamp mod online-kopisterne”

Adrian Goldschmied grundlagde Diesel sammen med Renzo Rosso i 1978, men solgte sin andel til Rosso i 1986.

Kilde: just-style.com