Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Canada Goose vil genstarte i Norden

Med lanceringen af en ny kampagne og en mere kræsen udvælgelse af forhandlere vil det canadiske outdoor-mærke forsøge at få endnu bedre fat i Danmark og resten af Norden.
Med lanceringen af en ny kampagne og en mere kræsen udvælgelse af forhandlere vil det canadiske outdoor-mærke forsøge at få endnu bedre fat i Danmark og resten af Norden.

Med 15 år på bagen er Danmark blandt Canada Goose’s ældste markeder, men nu vil outdoor-mærket nulstille de danske forbrugeres opfattelse af brandet. Det fortæller virksomhedens Chief Marketing Officer i et interview med FashionForum.

”Vi har en fantastisk historie i Sverige, Norge og Danmark, men nu skal vi nulstille, hvordan forbrugerne ser os,” siger Kevin Spreekmeester, og uddyber:

”Kunderne har måske set os for meget som et trendbåret brand, og vi har også til en vis udstrækning ligget i nogle forkerte butikker. Vi er ikke et fashion brand, men vi er autentiske og moderne. Vi har stadig ’best in class’-produkter, og vi er stadig made in Canada. Nu vil vi tilbage til, at Canada Goose udtrykker de rigtige ting,” siger Kevin Spreekmeester og forklarer, at de konkret vil fokusere på at få distributionen på plads igen og ligge i de rigtige butikker.

LÆS OGSÅ: ”Canada Goose vinder sag om kopivarer i Sverige”

Når det gælder udtrykket, så handler det først og fremmest om at fokusere på funktionalitet frem for fashion.

”For os er det altid function first og style second. Det skal ikke forstås sådan, at modedelen ikke er vigtig, men funktion er det afgørende. Det skal være langtidsholdbar mode ligesom hos brands som Louis Vuitton, Land Rover og Rolex,” forklarer Kevin Spreekmeester.

Friluftsliv bliver til FreeAirLife

Derfor har Canada Goose netop lanceret en ny nordisk kampagne med den meget direkte oversættelse af det danske ord og begreb ’friluftsliv’. Kampagnen FreeAirLife er bygget op omkring tre film, der hver især fokuserer på én nordisk person, som inkarnerer begrebet. Den ene er danske Morten Kirckhoff, som er urban explorer og i filmen fortæller om værdien af at genopdage forladte steder rundt omkring i verden.

LÆS OGSÅ: ”Nu satser Canada Goose også på trendkunderne”

Det er en lignende genopdagelse af Canada Goose-brandets kerneværdier, som nu skal ramme forbrugerne.

”Skandinaverne forstod værdien af vores brand tidligere end resten af verden. Det, der er sket sidenhen er, at vi har haft travlt med at opbygge et globalt brand, og nu vil vi gerne vende tilbage og minde folk om, hvorfor de faldt for os i første omgang. Vi vil gøre det på en måde, som er meningsfuld for skandinaverne,” siger Kevin Spreekmeester.

Canada Goose oplyser ikke deres specifikke økonomiske nøgletal, men ifølge Kevin Spreekmeester er Danmark ”et godt marked, der har ligget stabilt henover de seneste år.” På globalt plan forventer Canada Goose en stigning i omsætningen på 30 procent i år.