Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Modevirksomheder og grossister samles i ny digital portal

Tøjbutikker og webshops kan fremover købe varer gennem en ny, dansk indkøbsportal, der samler modevirksomheder og grossister under et digitalt tag.
Tøjbutikker og webshops kan fremover købe varer gennem en ny, dansk indkøbsportal, der samler modevirksomheder og grossister under et digitalt tag.

Den nye danske indkøbsportal MB2B skal samle grossister og modevirksomheder, så købsprocessen kun foregår gennem én kanal. Formålet er at lette og forenkle den traditionelle købsproces, hvor modevirksomheder kan have kontakt med op 18 grossister i gennemsnit. Det skriver Berlingske Business.

”MB2B vil reelt fungere som en stor indkøbsportal, hvor du som indkøber kan shoppe mange forskellige brands hos et bredt udvalg af grossister i én og samme løsning. Og så spiller vores platform i øvrigt sammen med de fleste butikkers øvrige kasse- og regnskabssystemer,” siger Nicholas Meilstrup til Berlingske Business. Han er direktør hos Marthoni, som har udviklet portalen.

Det er gratis for modevirksomheder at være en del af MB2B, hvorimod leverandørerne betaler per gennemført salg. MB2B oplyser til Berlingske Business, at de på 31 dage har fået aftaler på plads med to grossister samt 180 tøjbutikker. I Danmark er der omkring 1140 grossister, som MB2B vurderer kan være i målgruppen for portalen.

Kilde: Berlingske Business