Den 1. oktober sætter Cecilie Toklum sig i designstolen hos Becksöndergaard for at tage den kreative styring med mærkets udvidede fokus på lædervarer.
Mærket skal have mere designmæssig kant, og ifølge Becksöndergaards brand & creative manager Pernille Skriver ligger ansættelsen i tråd med en konkret forretningsplan, som skal øge omsætningen.
“Vi ønsker at udvide vores lædersortiment og give vores lædervarer et tydeligt DNA – og vi mener Cecilie Toklum har en designæstetik, der kan løfte opgaven,” siger Pernille Skriver i et telefoninterview med FashionForum.
Hun understreger dog, at Becksöndergaard stadig vil værne om de print, som kendertegner mærket:
“Vi vil forsat have tasker med print, da det er her, vi har vores rødder. Vi vil dog have et øget fokus på at arbejde med forskellige teksturer og tillægge vores varer en høj deltajegrad, hvilket også er kendetegnet ved Cecilies design,” siger Pernille Skriver.
Selv siger Cecilie Toklum, at hun glæder sig til at være en del af et nyt kapitel i Becksöndergaard og til at bevæge sig ind i et designmæssigt grænseland, hvor hun skal forsøge at arbejde med sit eget lidt kantede og rå udtryk i et firma, der ikke er bange for at kalde sig kommercielt.
“Jeg har altid elsket iværksætterrollen. Derfor synes jeg, det er en rigtigt spændende udfordring at være en del af dette nye skridt, som Becksöndergaard tager. Jeg håber, de kan lære noget af mig, og jeg tror bestemt, jeg kan lære en masse af dem”, siger Cecilie Toklum i et telefoninterview med FashionForum.
Cecilie Toklum har tidligere haft sit eget anerkendte skomærke Toklum og vundet flere internationale priser for sin designæstetik – hun blev blandt andet udråbt til Rising Star i 2009 af Womens Wear Daily Footwear News.