Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Navne

Majbrit Weidemann siger farvel til Inq

Den tidligere New Generals-direktør har transformeret det københavnske bureau Inq og har derfor fundet nye udfordringer.
Den tidligere New Generals-direktør har transformeret det københavnske bureau Inq og har derfor fundet nye udfordringer.

Inq ansatte i april Majbrit Weidemann som midlertidig administrerende direktør. Hendes opgave var på maks. otte måneder at revitalisere forretningsmodellen, skabe en ny visuel identitet samt udvikle nye produkter og services. Efter seks måneder er processen fuldført, og Majbrit Weidemann forlader derfor bureauet. Hun skal fremover være kontaktdirektør i Dyhr Hagen. Det skriver Inq i en pressemeddelse til FashionForum.

”Fundamentalt har PR ikke udviklet sig de sidste 12 år. Vores mål har været, at skabe en ny forretningsmodel og udfordre den traditionelle PR-virksomheds tankegang med de nye processer, services og værktøjer som progressive brands har brug for,” siger Majbrit Weidemann i pressemeddelelsen og fortsætter:

“Processen var planlagt til at vare maksimalt otte måneder. Vi kom i mål på kun seks. I september introducerer vi konceptet som Brand Activation Agency til kunder, nye kunder og partnere,” siger Majbrit Weidemann, som afslutter sin opgave ultimo september hos Inq og begynder hos Dyhr Hagen den 1. oktober.

Majbrit Weidemann, der har en fortid hos So Long As It Is Black, New Generals og Sort, har undervejs i forløbet arbejdet tæt sammen med Inqs kreative direktør Lise Leonhard Hjort. Også bestyrelsen – med bl.a. branchespecialist Henrik Spandet-Møller og forretningsadvokat Jackie Phillip – har spillet en central rolle i processen. Inq er ikke længere et kommunikationsbureau med showroom: Det er et brand activation agency med styrkede digitale kompetencer, siger Majbrit Weidemann.