Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Debenhamns satser på co-buying

Det engelske stormagasin Debenhams vil styrke salg gennem sociale co-buying kampagner. Målet er at gøre kunder til salgsfremmende brandambassadører.
Det engelske stormagasin Debenhams vil styrke salg gennem sociale co-buying kampagner. Målet er at gøre kunder til salgsfremmende brandambassadører.

I samarbejde med e-handelsvirksomheden Buyapowa, har Debenhamns valgt at fokusere deres salgs- og marketingsstrategi på co-buying kampagner. Kampagnerne skal styrke det kommende julesalg gennem gamification principper og kunders sociale netværk.

Under navnet #ShareToWear gik Debenhams første kampagne ud på, at kunder kunne købe et gavekort til 15 pund. Jo flere, der købte gavekortet, des højere blev dets værdi – for alle. Det var derfor i kundernes interesse at markedsføre tilbuddet gennem sociale medier og e-mails, så de kunne højne gavekortets værdi.

Derudover holdt et virtuelt scoresystem styr på, hvilke kunder, der havde størst succes med at få andre til at købe et gavekort. Dén kunde, der rangerede højst ved kampagnens ende, blev belønnet med ekstra, individuelle præmier.

Denbenhams co-buying kampagne er i høj grad baseret på gamification, der de seneste år har været et nøgleord i salgs-og marketingsstrategier. Gamification tager udgangspunkt i spilmekanismer, såsom udfordringer, point, scoresystemer og belønninger for at engagere kunder i virksomheden og fremme salg.

Kampagnen #ShareToWear varede fra den 10. september – den 14. september.