Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Burberry gør som de første brug af Twitters købe-app

I forbindelse med London Fashion Week har Burberry indgået et samarbejde med Twitter, så onlineshoppere kan købe de accessories, de ser på catwalken, direkte gennem det sociale netværk.
I forbindelse med London Fashion Week har Burberry indgået et samarbejde med Twitter, så onlineshoppere kan købe de accessories, de ser på catwalken, direkte gennem det sociale netværk.

I starten af sommeren annoncerede Twitter, at de var i gang med at udvikle en købeknap, der vil gøre det muligt at handle direkte gennem Twitter. Siden har Twitter været i gang med at teste deres nye produkt.

Nu er prøvetiden ovre: Twitter har indgået et samarbejde med Burberry. Under den igangværende modeuge i London vil Burberry tweete om deres produkter, som forbrugerne så kan købe med et museklik på købeknappen. Det skriver Drapers.com.

Twitter kommer Facebook i forkøbet
Også Facebook har meldt ud, de vil introducere en købeknap, som skal gøre det muligt at onlineshoppe gennem det sociale netværk.

Facebook har tidligere forsøgt at knække koden til e-handel. For to år siden forsøgte de at lancere en funktion, hvor brugerne kunne sende hinanden gaver via det sociale netværk. Det blev dog ikke nogen succes, hvad angår salg af fysiske ting: Kun 20 procent af brugerne sendte fysiske gaver (Starbucks produkter, chokolade og andre småting), imens resten sendte hinanden gavekort.