Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Bestseller indtager nyt prissegment på det amerikanske marked

Bestseller ekspanderer til det amerikanske marked. Målet er at indtage det mellem-til-høje prissegment og det voksende plus size marked.
Bestseller ekspanderer til det amerikanske marked. Målet er at indtage det mellem-til-høje prissegment og det voksende plus size marked.

Efter en succesfuld ekspansion på det kinesiske marked i 1997, har Bestseller nu vendt interessen mod det amerikanske marked med mærkerne Vero Moda, Noisy May Denim og Junarose. Det sker efter, at Bestseller med succes har været på det canadiske marked i 11 år.

Ifølge Bestsellers kommunikationschef Mogens Werge, er Vero Moda det hurtigst voksende mærke i Canada, og han kalder denne fremgang “en døråbner til det amerikanske marked.”

Nøglen er pris og trends
Det er især Bestsellers konkurrencestærke priser og fokus på trends, der skal sikre en varig og lukrativ ekspansion på det amerikanske marked. Vero Modas internationale salgsdirektør Jérôme Rolland uddyber til Fashionmag, at det amerikanske marked mangler brands i det mellem-til-høje prissegment, hvilket Bestsellers mærker dækker.

Bestseller vil dog også fokusere på et trendstærkt produkt, da Bestseller ifølge Mogens Werge bliver betragtet som et ”fast fashion brand” i USA. For at understøtte det fokus på trends, vil Bestseller prioritere kvalitativ distribution for at sikre, at deres mærker bliver solgt gennem de rigtige brandmiljøer. Bestseller har på nuværende tidspunkt ingen planer om at åbne egne butikker.

Plus size og Junarose
Bestseller vil også imødekomme det hastigt voksende, amerikanske plus size marked med mærket Junarose.

”Plus size markedet er kæmpestort i USA, så derfor var det et helt naturligt marked for Junarose. Samtidig mener vi, at vi kan gøre en stor forskel rent trendmæssigt med Junarose i forhold til andre plussize mærker i USA,” siger Morgens Werge i et mailsvar til FashionForum.

Ifølge analyseselskabet NDP genererede det amerikanske plus size marked 17,5 milliarder dollars det seneste år.

Morgens Werge afslutter med, at det har været Bestsellers hensigt at starte med få mærker for at holde fokus og i første omgang sikre en succesfuld indtrængning på det amerikanske marked. Der er derfor lagt op til, at Vero Moda, Noisy May og Junarose kun er begyndelsen på Bestsellers amerikanske eventyr.