Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Style Units udvider med herrejeans

Efter flere år med fokus på kvinderne har Style Units nu valgt at udvide jeansreolen med jeans kun til mænd.
Efter flere år med fokus på kvinderne har Style Units nu valgt at udvide jeansreolen med jeans kun til mænd.

De to danske jeansbrands Five Units og 2nd One, der hører under Style Units-paraplyen, kan til efteråret føje et nyt medlem til søskendeflokken.

Style Units har nemlig slået pjalterne sammen med det norske agenthus Frodes Kommode om et nyt dansk jeansbrand: Plain Denim, og det bliver denne gang til herrernes fordel. Det skriver Plain Denim i en pressemeddelelse.

”Nu har vi arbejdet med jeans i mange år og fået rigtig meget erfaring med i bagagen, så vi følte, at tiden var inde til at bevæge os ud på herreområdet,” siger Five Units’ PR- og marketingmanager Tina Tran til FashionForum og fortsætter:

”Vi ser heller ikke særlig mange herrebrands, der har stretch i alle deres jeans, som vi har, så det kommer til at blive et af Plain Denims primære kendetegn.”

Det nye brands chefdesigner Camilla Dam uddyber:

”Alle vores styles indeholder stretch, hvilket resulterer i et bedre fit og en comfortable feeling, som den mandlige forbruger sætter pris på. Det er vigtigt for os, at vores jeans afspejler tidens krav om bevægelighed,” forklarer hun.

Kollektionen, der er designet ud fra ordene; enkelt, råt og minimalistisk, bliver solgt i udvalgte butikker i Danmark og Norge.

Læs mere om Plain Denim her.