Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Modeugen indefra: Wackerhaus

CFW SS15. Danske Wackerhaus har en simpel opskrift i ærmet, hvis man gerne vil kunne skrive en ekstra ordre i bogen efter den hektiske messeuge; vær aktivt opsøgende og tag kontakt til nye indkøbere og pressefolk.
CFW SS15. Danske Wackerhaus har en simpel opskrift i ærmet, hvis man gerne vil kunne skrive en ekstra ordre i bogen efter den hektiske messeuge; vær aktivt opsøgende og tag kontakt til nye indkøbere og pressefolk.

Sommeren er over os – og det samme er Copenhagen Fashion Week. I denne og næste uge bringer FashionForum en stribe interviews med aktører fra den danske modebranche – både dem, der afholder modeshow og dem, der er på messerne. I dag er det Trine Wackerhausen fra Wackerhaus. 

Hvilke messer er I på?
Vi er på Gallery i København og Modefabriek i Amsterdam.

Hvorfor er I på messe ved Copenhagen Fashion Week?
Der er mange fordele for os ved at være på messe frem for i et privat showroom. Der kommer nye indkøbere forbi som man ikke tidligere har haft kontakt til, så vores netværk bliver styrket af trafikken på messen. Der falder gerne nogle nye ordrer af hver sæson på den konto. Kontakten til udenlandsk presse, bloggere, freelancere etc. etableres også godt på messen – det er en god netværksplatform hvor alle har antennerne ude.

Hvad glæder I jer mest til på messen?
Jeg står ikke selv på standen, men jeg er derude for at møde enkelte kunder og samarbejdspartnere, og ikke mindst mine kolleger i branchen. Jeg synes altid, det er utroligt hyggeligt at møde alle de folk, man kun ser med halve års mellemrum.

Hvornår begynder forberedelserne til Copenhagen Fashion Week? 
Vi havde design-kick-off i januar og selve salgsforberedelserne til messen startede i juni efter lookbook- og kampagneskydningen var klar. Her op til messestart arbejder vi med selve indretningen af standen.

Har I gjort noget anderledes i år i forhold til sidste års messe?
Vi har ændret indretningen i samarbejde med Spatial Code og Muse Decor.

Hvad er den største oplevelse I har haft eller det største scoop I har gjort på en messe?
Vi var glade, da vi fik en aftale med Luisaviaroma.

Hvordan er stemningen på messen?
Det bliver nok aldrig som i gamle dage med Roskildeagtige tilstande, hvor ”hegnet blev væltet” ved Øksnehallen. Vi skulle jo lige igennem en sejlivet krise, hvor de fleste hang med næbbet over de vigende besøgstal i København, men sidste sæson var der virkelig god stemning. Mange besøgende, glade miner og optimisme.

Følg med i de kommende uger, hvor du blandt andre kan møde David Andersen, Munthe, A Question Of, Freya Dalsjø og mange flere.