Efter fire år hos FashionForum.dk har chefredaktør Naja Helene Hertzum sagt ja til nye udfordringer. Mandag d. 1. september starter hun således i en stilling som marketing director hos Fitbay.com, hvor hun skal varetage kommunikation og marketing.
Naja Helene Hertzum begyndte på FashionForum i et barselsvikariat i 2010 og blev efterfølgende fastansat som erhvervsredaktør. Siden 2012 har hun siddet i chefredaktørstolen. I den periode har FashionForum udviklet sig fra et nylanceret branchesite til en hjørnesten i dansk modebranchekommunikation, og det er ikke let at give slip:
“Jeg er meget stolt over den udvikling, FashionForum har gennemgået de seneste fire år. Det har været vildt at opleve skiftet fra de første år, hvor sitet var helt ukendt, til i dag hvor jeg sjældent møder branchefolk, der ikke kender FashionForum og tjekker sitet dagligt. Det føles godt,” siger Naja Helene Hertzum til FashionForum.dk.
Også Eva Kruse, CEO i Danish Fashion Institute, som står bag FashionForum, har været glad for at have Naja Helene Hertzum ombord:
”Vi er virkelig kede af at sige farvel til Naja, både fordi hun har været en afgørende årsag til, at FashionForum.dk har udviklet sig til det, det er i dag, men også fordi hun er en fremragende kollega, der engagerer sig både fagligt og menneskeligt. Hun har været med til at give den travle hverdag kulør og høj faglighed, og vores afsked med Naja bliver forhåbentligt mere et ”på gensyn” end et egentligt farvel. Vi ønsker hende alt det bedste fremover.”
Og det er et veletableret FashionForum, der bliver givet videre, siger Naja Helene Hertzum:
”Vi har fået etableret FashionForum som et vigtigt modebranchemedie i Danmark, men der er stadig masser af uprøvede tiltag, der bør testes af. Det er selvfølgelig svært at give slip, men jeg glæder mig samtidig til alle de nye udfordringer, jeg står over for hos Fitbay.com, som er en ung virksomhed med masser af potentiale, og hvor jeg forhåbentligt kan trække på de erfaringer, jeg har gjort mig på FashionForum.”
Fitbay.com er et dansk udviklet social media-værktøj, der gør det lettere at finde tøj, der passer til lige netop din figur. Virksomheden modtog tidligere på året 12 mio. kr. i funding fra Creandum, som også har investeret i den svenske musiktjeneste Spotify.
Selvom det er svært at sige farvel, er en afslutning også en ny begyndelse, slutter Eva Kruse:
”Nye tider betyder også nye muligheder, og derfor er vi allerede gået i gang med at finde en kompetent afløser, der forhåbentlig kan tilføje nye idéer og interessante indsigter, der vil tage FashionForum endnu videre og sørge for, at vi bliver endnu bedre til at servere businessorienterede nyheder og services til modebranchen.”
Stillingen som chefredaktør på FashionForum.dk er altså endnu ikke genbesat, og stillingsannoncen kan du – selvfølgelig – finde på FashionForum – lige her.