Gratis modeseminar: Lær om værdikæder og IT-løsninger
Kom med når Deloitte lægger hus til et seminar med fokus på, hvordan IT kan forbedre modevirksomheder.Hvordan ser modebranchen ud lige nu, hvilke udfordringer står overfor og hvordan kan IT-løsninger forbedre en modevirksomheds konkurrenceevne? Disse spørgsmål forsøger en række foredragsholdere at besvare ved et formiddagsseminar.
Seminaret afholdes både i København (d. 20. maj) og i Århus (d. 22. maj), begge dage fra kl. 8-11.
Program for seminaret:
Modeanalysen
Morten Steinmetz står for Deloittes årlige analyse af modebranchen. Han vil blandt andet komme ind på Asien som dansk modes vækstcenter, tøjbutikkernes kamp for sorte tal på bundlinjen, den stigende internethandel og vigtigheden af hurtig og pålidelig økonomirapportering.
Effektiv produktudvikling
Rikke Biehl er hjernen bag onlineværktøjet Delogue, der integrerer kommunikation, produktdata og projektstyring i én fælles platform, der kan deles mellem virksomheder og leverandører. Rikke Biehl fortæller om fordelene ved at have en overskuelig kommunikation samlet i ét system og på den måde undgå misforståelser både internt og eksternt i virksomheder.
Fokus på optimering af både B2B og B2C
Steen Wæver Poulsen har startet flere succesfulde virksomheder, hvis produkter er kendt både nationalt og internationalt. Han gennemgår ved seminaret app’en Apps4Fashion, der både fungerer som ordreoptagelsesoversigt og kollektionsbog og gør det nemmere for butikker selv at placere ordrer og genbestille produkter hos deres leverandører.
Fundamentet i modevirksomheden og fokus på in-store webshop
Frederik Lehmann er ekspert i IT-løsninger til den danske modebranche og har været systemadministrator hos Bruuns Bazaar og Baum und Pferdgarten.
Han vil fortælle om vigtigheden af at få produkter hurtigt på markedet, optimal styring og planlægning og effektivt samarbejde med leverandører, partnere og kunder og hvordan dette kan opnås ved hjælp af IT-løsningen itSuitsFashion. Frederik Lehmann vil ligeledes komme ind på, hvordan man med nutidens teknologi kan undgå at forhandlere har udsolgt og hermed undgå tabt salg.
Getting fashion retail (and details) right
Gennem sit arbejde med mange af Nordeuropas store mode og livsstilsvirksomheder har Henrik Spandet-Møller stor viden om de strukturelle ændringer, den øgede konkurrence i modebranchen har medført. Konkurrencen har skærpet kravene til virksomhederne og Henrik Spandet-Møller vil fortælle om nødvendigheden i, at modevirksomheder tager større ansvar for salg og præsentation i detailleddet og meget nøje udvælger de rigtige salgskanaler.
Seminaret er gratis og du kan læse mere her