Amazon samarbejder med Twitter om lettere webshopping
Amazon har i samarbejde med Twitter integreret et hashtag, der automatisk føjer bestemte varer til indkøbskurven.Den mastodontiske onlineforhandler Amazon har annonceret, at de nu indgår samarbejde med Twitter i håbet om at få brugerne på det sociale medie til – helt enkelt – at føje varer til Amazon-indkøbskurven, når de tweeter et bestemt hashtag. Det skriver BBC.com.
Det foregår i praksis sådan, at Twitter-brugerne ved at svare med et, #amazonbasket, på tweets, der linker til Amazons produkter automatisk placerer den givne vare i deres indkøbskurv. Herefter skal brugerne færdiggøre processen på Amazon.
“Det handler i sidste ende alt sammen om de samtaler, folk har om deres interesser på platforme som Twitter og Facebook,” siger Sanjana Chappalli, der er chef for Asia/Pacific i det digitale markedsføringsbureau Lewis Pulse, til BBC og fortsætter:
“Mærkerne er meget ivrige efter at udnytte det marked, der er på disse platforme. Ikke mindst fordi de har millioner af aktive brugere.”
Antallet af aktive brugere på Twitter rundede 255 mio. i første kvartal i år – en stigning på knap seks procent sammenlignet med Q4 i fjor. Og selvom det var lavere, end analytikerne havde forventet, mener Sanjana Chappalli, at netop partnerskabet med Amazon kan øge engagementet blandt brugerne og dermed tiltrække flere annoncører.