Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi, Udland

Prada: Mændene skal drive væksten

Prada sætter fokus på mændene i jagten på fremtidens vækst. Luksuskoncernen vil tilbage i de tocifrede vækstrater, nemlig.
Prada sætter fokus på mændene i jagten på fremtidens vækst. Luksuskoncernen vil tilbage i de tocifrede vækstrater, nemlig.

Det står sløvt til – eller i hvert fald sløvere end hidtil – i luksuskoncernen Prada, men nu vælger den italienske modevirksomhed at satse på mændene i jagten på den fremtidige vækst. Det skriver FashionUnited.co.uk.

Pradas retaildirektør Guilio Bruni siger således til Reuters:

“Mændene bliver hovedpersonerne i vores fremtidige udvikling.”

Den udmelding går fint i tråd med en rapport, FashionForum nævnte i sidste uge. Her har den britiske bank og analysevirksomhed HSBC i deres årsrapport henvist til en ny forbrugergruppe – yummies – young urban men – som tegner de nye luksusforbrugere. Hvor også Burberry fremhæves som en luksusgigant, der har fået øjnene op for segmentet.  

LÆS OGSÅ: Unge mænd er de nye luksusforbrugere

Vejen til væksten hos Prada går således gennem flere butiksåbninger og en styrket produktionskapacitet, men håbet er altså især at et øget fokus på herrerne skal få virksomheden tilbage i de tocifrede vækstrater næste regnskabsår. I fjor dalede væksten nemlig til ni procent.

Overskuddet ramte i det nys afsluttede regnskabsår 627, 8 mio. euro (svarende til knap 4,7 mia. kr.).