Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Navne

Tidligere IN-moderedaktør hopper til The Fashion Edition

Efter 10 år hos de danske modemagasiner søger Kathrine Houe nu mod nye græsgange på det webbaserede medie.
Efter 10 år hos de danske modemagasiner søger Kathrine Houe nu mod nye græsgange på det webbaserede medie.

De sidste fem år har Kathrine Houe besiddet posten som moderedaktør på modemagasinet IN, men den 1. marts 2014 vendte hun den sidste side på magasinet og tiltrådte som kreativ direktør hos nystartede The Fashion Edition.

”Med Kathrine Houe får vi en meget stærk modekompetence om bord, da Kathrine kender både mode- og mediebranchen rigtig godt fra sine mange år på forskellige modemagasiner,” siger Johanne Staugaard Johansen, direktør i The Fashion Edition.

Som ny kreativ direktør vil Kathrine Houe være ansvarlig for det redaktionelle indhold og med sin ekspertise og indsigt i modebranchen være med til at skærpe sitets profil.

”Det bliver en ny og spændende udfordring at arbejde med et webbaseret medie, hvor der i langt højere grad kan bygges direkte bro til både butikker, brands og læsere,” fortæller Kathrine Houe.

Det skal være nemt og let tilgængeligt

Webkonceptet The Fashion Edition blev lanceret i 2013 og forsøger at forene udvalgt indhold fra modemagasiner, modeblogs og webshops og tilbyder desuden også personlig styling på nettet. Det redaktionelle indhold på modesitet fokuserer på trends, guides og portrætter af stilfulde kvinder.

I inspirationsartiklerne og modeserierne anbefales produkter, der er tilgængelige online. Ved at linke direkte til de aktuelle webshops, forsøger The Fashion Edition at minimere tidsbyrden i processen fra inspiration til det endelige køb.

Selv skriver de på deres hjemmeside, thefashionedition.com, at de ønsker at gøre den nyeste mode og de stærkeste af tidens trends tilgængelige for alle, der finder søgningen på diverse webshops uoverskuelig.