Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Ekspert: Brandværdien daler med mærkevarer i supermarkedet

Cottonfield og Jackpot er populære varer på hylderne i Kvickly-supermarkeder landet over. Men det bliver svært at bevare mærkernes værdi, mener brandingekspert.
Cottonfield og Jackpot er populære varer på hylderne i Kvickly-supermarkeder landet over. Men det bliver svært at bevare mærkernes værdi, mener brandingekspert.

Kvickly har solgt imponerende index 240 på herretekstil den første uge med Jackpot og Cottonfield på bøjlerne. Det skriver Business.dk.

Men Stiig Helgens Binggeli, der er stifter af og direktør i kommunikationshuset Brandhouse mener, at mærkerne – skønt de føjer kvalitet og kompetence til Kvickly – kan blive svære at vedligeholde som brands, fordi det kræver en helt særlig tænkning og organisation:

“Selve mærkerne vil efter al sandsynlighed miste værdi, fordi de bliver Kvicklys private labels, om man vil det eller ej – for Kvickly-brandet og tøjmærkerne har vidt forskellige værdier. Så Kvickly vil få en positiv effekt på den korte bane, og på den lange har man så etableret et privat label, som vil lægge sig naturligt i Kvicklys brand-arkitektur. Med risiko for at miste værdien helt,” forklarer han til Business.dk.

Læs artiklen her: Mærkevarer rykker ind i supermarkedet