Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Modeugen indefra: Rosemunde

Rosemunde fejrer 10 års jubilæum under den københavnske modeuge. Det gøres med en speciel jubilæumskollektion og champagne på messestanden.
Rosemunde fejrer 10 års jubilæum under den københavnske modeuge. Det gøres med en speciel jubilæumskollektion og champagne på messestanden.

Copenhagen Fashion Week er over os, før vi ved det, og FashionForum tager pulsen på branchen forud for vinterens store begivenhed. For det danske brand Rosemunde, er det at være på messe som en slags eksamen. Ifølge Torben Olsen, der er salgsdirektør hos Rosemunde, er det vigtigste altid at være forberedt.

Hvilken messe er I på? 

Vi er at finde på CPH Vision, Premium, Berlin, Project Las Vegas, Coterie New York ect.

Hvornår begynder forberedelserne for jer til Copenhagen Fashion Week?

Vi begynder altid fem-seks måneder før, baseret på erfaringerne fra den foregående messe. Vi evaluerer og konkluderer på alt omkring messen, antallet af kunder, vores marketing materialer, hvad fungerede godt og mindre godt. I oktober/november for Autumn Winter og maj/juni for Spring Summer går vi for alvor i gang.

Byder I på snacks – Hvilke?

På denne messe byder vi i år på champagne og lidt sødt, da vi i forbindelse med lanceringen af vores efterårskollektion, samtidig markerer Rosemundes 10 års jubilæum med en speciel Anniversary Collection. Jubilæumskollektionen består af 10 unikke styles, der på hver sin måde både repræsenterer både et tilbageblik og en fremadskuen for Rosemunde. Af samme grund hedder vores efterårskollektion for 2014 også Now & Then.

Hvad er det sjoveste ved at være på messe?

Det er altid meget dejligt at mødes med alle de mange positive kunder i nogle andre rammer, end vi kender til daglig. Messerne bærer altid præg af god stemning og hygge, og man får lejlighed til at hilse på og udveksle erfaringer med mange forskellige samarbejdspartnere og kolleger fra branchen.

Hvad er det vigtigste I har lært af at være på messe?

Det vigtigste er altid at være forberedt. Forberedelse er nøglen til at sikre en god messeoplevelse for alle parter. Og dernæst er opfølgning stort set ligeså essentielt som forberedelsen.

Hvad er det sværeste?

Er man forberedt, er det ikke svært at være på messe, men det er altid både spændende og udfordrende.

Hvad er jeres bedste råd til dem, der er på messe første gang?

Vær forberedt. Sørg for at få lavet noget marketing marketingmateriale, der præsenterer din kollektion godt. Få det sendt ud i god tid inden messen og følg op på dine prospekter.

Hvilke tanker har I gjort jer ang. jeres messestand?

Vi bestræber os altid på at skabe et indbydende, enkelt og kommercielt univers, der samtidig er vedkommende. Vi skal tænke fremtid, belært af fortiden.

Hvorfor er I på messe ved Copenhagen Fashion Week?

Vi ønsker at være der, hvor kunderne er. Og det er en god platform for alle brands i forhold til at kommunikere brandets DNA. Det er vigtigt at støtte op om den danske modeuge generelt, så vi fortsat kan sikre øget tilstrømning af både danske og udenlandske indkøbere.

Hvad håber I at opnå på messen?

En messe er altid som en eksamen – man er aldrig bedre end sin sidste kollektion, og derfor er det altid med en vis ydmyghed at man går på messe. Det er både nervepirrende, men samtidig et kæmpe adrenalin-kick, som giver inspiration til næste sæson.

Hvad glæder I jer mest til ved at skulle på messe?

Gensynet med vores kunder og muligheden for, at se os selv i relationen til branchen som helhed. Man kan kun blive klogere og dermed arbejde fremadrettet for at gøre det endnu bedre næste gang!

Hvordan ser en typisk dag ud på messe for jer?

Kunder, hvoraf mange har lavet aftaler allerede fra morgenstunden. Det summer af aktivitet, mens mange nye kundeemner kigger forbi. PR- og marketing har travlt med at tale med pressen, og der er møder med ambassader og andre samarbejdspartnere.

Hvad er den største oplevelse, I har haft på en messe?

Den største oplevelse er helt sikker den tilbagemelding, vi har fået fra alle vores samarbejdspartner world wide, – på vores rebranding i juli/august mdr 2013.

Hvem er den vildeste, der har besøgt Jeres stand?

Det er altid en fornøjelse, når Kronprinsessen aflægger os et besøg.

Hvad er det sidste, I gør, inden I går fra messestanden om aftenen?

Vi pakker kollektionen ned, skåler i et glas vin og glæder os til næste dag.