Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Annonce for JOOR
Modeuge

Modeugen indefra: Ilse Jacobsen

Ilse Jacobsen har til denne sæson udvidet med to nye brands, der skal præsenteres på både CIFF- og Vision-messerne under den københavnske modeuge.
Ilse Jacobsen har til denne sæson udvidet med to nye brands, der skal præsenteres på både CIFF- og Vision-messerne under den københavnske modeuge.

Copenhagen Fashion Week er over os, før vi ved det, og FashionForum tager pulsen på branchen forud for vinterens store begivenhed. Hos Ilse Jacobsen starter forberedelserne til næste sæsons messe allerede under den igangværende messe. Fokus er på optimering af alt fra standopbygning, til hvad der har fungeret, og hvad der ikke har.

Hvilken messe er I på?

Ud over at være repræsenteret på de danske messer, hvor vi i år har store universstande på både CIFF og Vision, er vi på Premium i Berlin, Pure i London, Sole Commerce i New York, GDS i Düsseldorf, Modefabriek i Amsterdam og FN Platform i Las Vegas.

Hvornår begynder forberedelserne til Copenhagen Fashion Week?

Forberedelserne til næste messe starter allerede under den igangværende messe, hvor vi gør os overvejelser om opbygningen af standen, i forhold til hvad der har fungeret og hvad der kan ændres for at optimere standen til næste gang. Desuden fornemmer vi behovet hos kunderne og lytter til deres kommentarer samt mærker stemningen på messerne osv. – alt sammen ting, som giver os indikationer omkring, hvad vi kan gøre endnu bedre til næste gang

Hvad er det sjoveste ved at være på messe?

Interaktionen med vores kunder og samarbejdspartnere skaber både udfordringer og uvurderlige muligheder, hvilket er noget af det, som gør en messe rigtig spændende.

Hvad er det vigtigste du har lært af at være på messe?

Det, at have styr på logistikken er essentielt for, at man kan få det output, man ønsker af messen,- så planlægning er noget af det vigtigste, for at få en velfungerende messe.

Hvad er det sværeste?

Det sværeste er, at have tid nok til sine kunder og samarbejdspartnere. Vi har altid rigtig travlt på messerne og vi vil gerne sørge for, at give alle vores besøgende den bedst mulige oplevelse, hvilket vi bestræber os på med de tidsmæssige ressourcer vi har til rådighed.

Hvilke tanker har I gjort jer om messestanden?

Vores messestand kommer til at bære præg af, at vi har udvidet vores livsstilsunivers med to nye brands i vores portefølje, nemlig vores nylancerede spa- og skønhedsserie Ilse by Ilse Jacobsen og det nyåbnede luksusspa Kurbadet by Ilse Jacobsen. Derudover favner vores livsstilsunivers hovedbrandet Ilse Jacobsen Hornbæk, det funktionelle sporty mærke Cruize by Ilse Jacobsen og blomsterbutikkerne Blomsten by Ilse Jacobsen. Vi er en livsstilsvirksomhed og det er vigtigt for os at kommunikere på messen.

Hvorfor er I på messe ved Copenhagen Fashion Week?

Vi er på messe under CPHFW, fordi det er vores hjemmemarked – vi er et dansk mærke og det danske og skandinaviske er så vigtig en del af vores identitet, at det er essentielt for os at være repræsenteret her. Desuden er København Skandinaviens modecentrum, så vi har mange både danske og udenlandske kunder, som forventer at møde os her.

Hvad er det første I gør, når du møder på messen?

Det første vi gør, er at tjekke, at alt hænger, som det skal og at standen og dermed vores brands præsenteres på den bedst mulige måde. Herefter samles medarbejderne til en motiverende snak om, hvordan vi sammen opnår de bedste resultater.

Hvem er den vildeste, der har besøgt din stand?

Vi har haft besøg af vores egen Kronprinsesse Mary, som vi også har været på officiel tur til Korea med. I 2012 var vi sammen med kronprinseparret og andre højtprofilerede danske virksomheder så som A.P Møller Mærsk og LEGO på officielt besøg i Korea, for at promote Danmark og dansk eksport. Det var en stor oplevelse.