Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Tiger of Sweden vil til USA og Frankrig

Tiger of Sweden fortsætter deres internationale rejse med planer om at erobre to af verdens modehovedstader: New York og Paris.
Tiger of Sweden fortsætter deres internationale rejse med planer om at erobre to af verdens modehovedstader: New York og Paris.

2013 var et travlt år for Tiger of Sweden. Alene i London blev der åbnet to nye forretninger, ligesom der også blev åbnet butikker i både Cape Town, Toronto, Aalborg, Bergen og Stockholm. Men det svenske mærke er ikke færdige endnu, og har netop offentliggjort deres planer om at ekspandere yderligere.

I en pressemeddelelse i dag skriver svenske Tiger of Sweden, at de har indgået et samarbejde med agenturet ’Empire and Branch’ i New York, et firma som specialiserer sig i branding, og som tidligere har haft partnere som G-Star, Diesel og Donna Karan.

Det er dog ikke kun i New York, Tiger of Sweden har fundet sig en partner. Også i Paris har de teamet op med ’The Hanger’, som er et agentur, der arbejder med at udvikle salgs-, branding og udviklingsstrategier. I Paris er det desuden allerede bekræftet, at Tiger of Sweden skal rykke ind i Galleries Lafayette.

”I de sidste to år har vi taget Tiger of Sweden på en international rejse. Vi har haft stor succes i Selfridges i hele Storbritannien, og markede året 2013 med åbningen af vores flagship store​​ på Londons ikoniske Piccadilly samt butikker i blandt andet Canary Wharf, Toronto, Cape Town, og Stockholm,” lyder det fra David Thunmarker, adm. direktør, i pressemeddelelsen, der fortsætter:

Efter nu at have etableret Tiger i London, er vores plan at gøre det samme i to af de andre mode hovedstæder i verden – New York og Paris. Vi planlægger at vokse hurtigt i løbet af de næste to-tre år, gennem en blanding af wholesale og åbningen af ​​enkeltstående butikker.”