Tiger of Sweden vil til USA og Frankrig
Tiger of Sweden fortsætter deres internationale rejse med planer om at erobre to af verdens modehovedstader: New York og Paris.2013 var et travlt år for Tiger of Sweden. Alene i London blev der åbnet to nye forretninger, ligesom der også blev åbnet butikker i både Cape Town, Toronto, Aalborg, Bergen og Stockholm. Men det svenske mærke er ikke færdige endnu, og har netop offentliggjort deres planer om at ekspandere yderligere.
I en pressemeddelelse i dag skriver svenske Tiger of Sweden, at de har indgået et samarbejde med agenturet ’Empire and Branch’ i New York, et firma som specialiserer sig i branding, og som tidligere har haft partnere som G-Star, Diesel og Donna Karan.
Det er dog ikke kun i New York, Tiger of Sweden har fundet sig en partner. Også i Paris har de teamet op med ’The Hanger’, som er et agentur, der arbejder med at udvikle salgs-, branding og udviklingsstrategier. I Paris er det desuden allerede bekræftet, at Tiger of Sweden skal rykke ind i Galleries Lafayette.
”I de sidste to år har vi taget Tiger of Sweden på en international rejse. Vi har haft stor succes i Selfridges i hele Storbritannien, og markede året 2013 med åbningen af vores flagship store på Londons ikoniske Piccadilly samt butikker i blandt andet Canary Wharf, Toronto, Cape Town, og Stockholm,” lyder det fra David Thunmarker, adm. direktør, i pressemeddelelsen, der fortsætter:
Efter nu at have etableret Tiger i London, er vores plan at gøre det samme i to af de andre mode hovedstæder i verden – New York og Paris. Vi planlægger at vokse hurtigt i løbet af de næste to-tre år, gennem en blanding af wholesale og åbningen af enkeltstående butikker.”