Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Event-gigant overtager Capsule

Fem år efter opstarten er Capsule-messerne nu blevet overtaget af Reed Exhibitions.
Fem år efter opstarten er Capsule-messerne nu blevet overtaget af Reed Exhibitions.

Capsule, der hvert år afholder 12 messer i Paris, Berlin, Las Vegas og New York, er blevet overtaget af den amerikanske event-gigant Reed Exhibitions. Det skriver Womens Wear Daily.

Reed Exhibitions er angiveligt verdens største event-virksomhed med over 500 årlige events og en medarbejderstab på 3.000 ansatte.

Capsule-messerne kommer nu til at indgå i Reeds portefølje af modeevents, der blandt andet tæller den skate- og streetwear-orienterede amerikanske messe Agenda.

LÆS OGSÅ: ”A Question Of: Vi får mest ud af messen i København”

I det hele taget vil Reed og Capsule fremover samarbejde om at udvikle messerne, så oplevelsen bliver endnu bedre for både udstillere og besøgende, forklarer Deirdre Maloney, der er medgrundlægger af Capsule, til WWD.

”Vi har set samlingen af Capsule-brands forme modelandskabet, og vi er stolte over at kunne tilbyde en butiksoplevelse, som skaber rammen for, at forretnings-samarbejder kan blomstre,” siger Deirdre Maloney, og forklarer videre:

LÆS OGSÅ: ”Eksportrådet: Eksporttiltag er god branding af Danmark”

”Men markedet er vokset, og det samme er vi (Capsule, red.) og tiden er nu moden til, at vi slutter os sammen med en verdensklasse-virksomhed, som Reed, der kan hjælpe os med at gøre, hvad vi altid har gjort – bare bedre.”

Capsule-messerne har eksisteret siden 2007 under det New York-baserede modekonsulenthus BPMW, og en række danske brands er og har været repræsenteret på de forskellige Capsule-messer. Blandt andet på Paris-messen i efteråret 2012, hvor ni danske brands udgjorde kernen i et eksportfremstød fra Danish Fashion Institute og Eksportrådet.

LÆS OGSÅ: ”Capsule: Danske brands får nye kunder”

Kilde: WWD