Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Munthe plus Simonsen skifter navn

Fem år efter Karen Simonsens farvel til virksomheden skifter mærket nu navn.
Fem år efter Karen Simonsens farvel til virksomheden skifter mærket nu navn.

(Rettet 4/1-14, kl. 20.16) Fem år efter Karen Simonsens exit skifter Munthe plus Simonsen nu navn til Munthe. Det oplyser det danske tøjmærke i en pressemeddelelse.

I 2009 købte Henrik Fjordbak Karen Simonsen ud af virksomheden, og i dag er ejerforholdet således, at Naja Munthe fortsat ejer 50 pct. og Henrik Fjordbaks holdingselskab de resterende 50 pct.

LÆS OGSÅ: ”Ny PR-ansvarlig hos Munthe plus Simonsen”

“Navnet Munthe var det naturlige valg, i og med at firmaet nu kun tegnes af én person. Jeg er tro mod det oprindelige og det primære – uden, at jeg ængstes ved at gå ad nye og andre veje. På denne måde sikrer jeg en klar og kontinuerlig rød tråd i designet for eftertiden,” udtaler Naja Munthe i pressemeddelelsen.

Hun oplyser desuden, at mærket vil få en ny profil i forbindelse med navneskiftet:

”Det bliver kollektioner, som er en anelse mindre pyntede og udsmykkede end tidligere – kollektioner, som på trods af pertentlige detaljer, har en strammere og bredere appel – og kollektioner, hvor forbrugerens kvalitetskrav og især en konkurrencedygtig pris, er i fokus,” lyder det fra kreativ direktør Naja Munthe.

LÆS OGSÅ: ”Munthe plus Simonsen hyrer ny brand director”

Munthe plus Simonsen blev etableret i 1994 og kan derfor fejre 20-års jubilæum i år.